ابوالقاسم بنی هاشمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارشهای چند روز اخیر در نهاوند باعث بالا آمدن بستررودخانه گاماسیاب شد و همین عامل باعث ایجاد مشکلاتی برای عشایر مستقر در این منطقه شد.
وی افزود: پس از کسب اطلاع از این وضعیت به همراه اداره راهداری شهرستان در منطقه مستقر شده و مسیرهایی که در آن آب جمع شده بود توسط گریدر بازگشایی شد.
رئیس مرکز عشایری نهاوند گفت: دام های عشایر که تعداد آنها حدود پنج هزار راس تخمین زده می شود به منظور دور ماندن از مسیر آب ، به سمت راهدارخانه گرین کوچ داده و درمحوطه این مرکز نگهداری شدند.
هاشمی گفت: با توجه به سردی هوای منطقه چندین خانوار از عشایر نیز شب ر ا در این مکان سپری کرده و برای تامین غذای آنها بیش از یک هزارنان بین آنها توزیع شد.
بنی هاشمی در ارتباط با امداد رسانی به دیگر خانوارهای عشایر مستقر در سایر مناطق گفت: برای تامین سوخت عشایری که در منطقه کوهستانی ورازانه و گنبد کبود مستقر هستند نفت توسط تانکر در اختیار آنان قرار گرفت و در مناطق طائمه و ملوسان نیز که بیش از 30 خانوار از عشایر مستقر هستند گاز تهیه و در اختیار آنان قرار داده شد.
وی گفت: با توجه به اینکه امسال عشایر زودتر از هر سال کوچ خود را به شهرستان آغاز کردند لذا این وضعیت باعث شد که آنان گرفتار سرما و بارش های اخیر در شهرستان شدند.
در سه روز گذشته در شهرستان نهاوند بارش باران موجب بالا آمدن آب رودخانه ها و همچنین سرازیر شدن سیل در مناطق کوهستانی شد.
شهرستان نهاوند به دلیل آب و هوای مناسب و همچنین مراتع مرغوب یکی از مراکز ییلاقی عشایر جنوب کشور است.
در حال حاضر یک هزار و 400 خانوار عشایری کوچرو با 240 هزار راس دام سبک در کانون های عشایری این شهرستان مستقر هستند.
2087/7525
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.