روح الله واحدپور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکار طرح گازرسانی به دهکده حیران، کند کار می کند و در هفت ماه گذشته بیش از یک هفته کار نکرده و رها ماندن حفاری های خط انتقال گاز به روستا، تردد اهالی را نیز مشکل کرده است.
وی اظهار کرد: 90 درصد اهالی روستای حیران، غیربومی و ویلانشین، اما اهالی روستاهای صعب العبور و سردسیر ونه بین و حاجی امیر بومی هستند و مسئولان باید با توجه به سرمای زودرس، به فکر تامین سوخت آنها باشند.
وی ادامه داد: خطوط انتقال گاز به روستاها وارد و چند خانوار را از نعمت گاز برخوردار کرده است اما مردم به علت تکمیل نشدن شبکه توزیع گاز، با مشکل مواجه هستند.
واحدپور بیان کرد: دمای هوا در ونه بین و حاجی امیر همواره 2 تا سه درجه سردتر از روستای حیران است و اگر سوخت اهالی این روستاها به موقع تامین نشود، در محاصره سرما به خطر خواهند افتاد.
رئیس اداره گاز آستارا نیز در این خصوص گفت: وصل جریان گاز خانوارهای یاد شده در روستاهای حیران، حاجی امیر و ونه بین به علت برخی مشکلات فنی به تعویق افتاده و بهتر است تا زمان رفع مشکل، سهمیه نفت آنها مطابق سال های گذشته برقرار شود.
محمدرضا صدقکار افزود: پیمانکار متولی گازرسانی به دهکده حیران مربوط به اداره گاز آستارا نیست و زیر نظر اداره کل گاز استان گیلان کار می کند.
محمدرضا مرزآبادی رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی آستارا نیز بیان کرد: اگر فهرست خانوارهایی که به امید گازدار شدن خانه هایشان، از سهمیه نفت بی بهره شده اند توسط اداره تعاون روستایی تهیه و بعد از تایید اداره گاز آستارا در اختیار این شرکت قرار گیرد، سهمیه نفت آنها برقرار خواهد شد.
بابک باستانی بخشدار مرکزی آستارا نیز در خصوص پیگیری و رفع این مشکل قول مساعد داد.
دهکده حیران در ارتفاعات گردنه حیران محور آستارا به اردبیل از مناطق سردسیر شهرستان آستاراست و طرح گازرسانی به روستاهای حیران، ونه بین و حاجی امیر این شهرستان در دوم خرداد ماه امسال به بهره برداری رسیده بود.
دمای هوا در آستارا 14 درجه سانتیگراد و میزان بارش 24 ساعت گذشته در آن 100 میلیمتر است و سرمای زودرس، اهالی را به استفاده از وسایل گرمازا و لباس های زمستانی وادار کرده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور**انتشار دهنده: بابایی
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.