به گزارش ایرنا اکبر کاوسی امید روز دوشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: این طرح می تواند باعث نگاه ریزبینانه تر مدیریت شهری در مشکلات محلات و هم چنین برانگیختن حس مشارکت شهروندی و مدیریت بهتر شهر و در نهایت افزایش رضایتمندی مردم همدان شود.
وی اضافه کرد: شهرداری باید با اتکا به مشارکت شهروندان و با بهره گیری از منابع مردمی ، شهر را اداره و طرح های شهری را اجرا کنند.
کاوسی در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت و بازنگری در ساختار فعلی نواحی شهرداری همدان افزود: در سال های گذشته با ایجاد 12 ناحیه شهرداری در نقاط مختلف همدان ظرفیت مناسبی برای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات شهری ایجاد شد که منجر به ایجاد توقع به حق در مردم شد.
وی افزود: اما در سال های اخیر از این فرصت ایجاد شده به نحو مطلوب استفاده نشد و برخی از محلات نیز به لحاظ خلاقیت های فردی گام های موثر برداشته شد.
وی بیان کرد: این در حالی است که با خدمات بهتر و ایجاد عدالت متوازن در خدمات رسانی به خصوص در محلات کم برخوردار، می توان شهروندان را به پرداخت عوارض و بهای خدمات ترغیب کرد.
کاوسی اضافه کرد: در همین راستا توجه ویژه به نواحی شهرداری و اجرای درست برنامه های تدوین شده در این بخش می تواند ضمن کاهش روزمرگی ، موجب سیاستگذاری بهتر در امور کلان منطقه و جذب درآمدهای پایدار شود.
طرح شورای اجتماعی محلات یکی از طرح های اصلی شورای اسلامی شهر همدان محسوب می شود که به فرمانداری این شهرستان نیز ارائه شده است.
اعضای شورای اسلامی شهر همدان امیدوارند با اجرایی شدن این طرح مشارکت مردمی افزایش یافته و نسبت به کاهش دغدغه های مدیریت شهری تاثیر بسزایی صورت پذیرد.
هم اکنون مدیریت شهری همدان در چهار منطقه شهرداری و 12 ناحیه انجام می شود.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.