به گزارش ایرنا، علی فتحی روز سه شنبه در جلسه اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان، در اعتراض به عملکرد این شورا و توضیحات رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان، این جلسه را ترک کرد.
وی معتقد است: خودسانسوری در ارایه آمار معتادان و افراد مبتلا به مواد مخدر، زمینه برخورد با این معضل اجتماعی را سلب کرده است.
وی پیش از ترک جلسه اظهار کرد: ارایه آمارهای مختلف و ناهماهنگ، نبود آمار دقیق در زمینه افزایش مصرف انواع مواد مخدر از جمله روانگردان ها از چالش های حوزه مبارزه با اعتیاد است.
به اعتقاد وی تاکنون در زمینه برخورد با اعتیاد جزیره ای عمل شده است و نبود بودجه یکپارچه و متولی مشخص، باعث شده نهاد مشخصی در خصوص علل افزایش گرایش به مواد مخدر وجود نداشته باشد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: طبق مشهودات، مصرف مواد مخدر نظیر شیشه و دستمال به سرعت در حال افزایش است که باید تدبیر ویژه ای برای پیشگیری از این معضل ارایه شود.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: هزینه تهیه مخدر جدید با عنوان 'دستمال' کمتر از خرید یک پفک است و این مواد به راحتی در دسترس جوانان قرار دارد.
نایب رئیس شورای شهر همدان عنوان کرد: فرد معتاد 30 نفر را درگیر خود می کند و علاوه بر زندگی فردی، زندگی یک خانواده و حتی یک طایفه مختل می شود.
وی گفت: بسیاری از فعالان در حوزه ترک موادمخدر متقاصی راه اندازی مکان هایی برای انجمن معتادان گمنام (ان.ای) هستند ولی به علت نبود مکان مجبور به پرداخت هزینه های بالا برای اجاره مکان هستند.
وی ادامه داد: این در حالی است که ساختمان اداری خالی و فاقد استفاده وجود دارد که می توان در اختیار این اشخاص قرار داد که همکاری لازم در این زمینه انجام نمی شود.
وی تاکید کرد: به عنوان عضوی از این جامعه معتقدم که امیدی به بهبودی این وضعیت نیست و باید تجدید نظری در روند فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان در پاسخ به این عضو شورای شهر عنوان کرد: دستمال مواد مخدر جدیدی نیست بلکه حشیش سابق است که تغییر نام یافته است.
سرهنگ هادی نجاریان با بیان اینکه مصرف دستمال در همدان بسیار اندک است، افزود: با استناد به آمار دستگیری معتادان و قاچاقچیان براحتی می توان میزان مصرف این نوع مواد مخدر را بررسی کرد.
وی اضافه کرد: گرایش به مصرف مواد مخدر تنها با اقدامات سلبی امکان پذیر نیست چراکه مواد مخدر یک معضل اجتماعی است که مسایل فرهنگی و اقتصادی نیز در گرایش های مصرف آن تاثیر مثبت دارد.
وی گفت: مصرف شیشه در همدان کاهش یافته و هم اینک علت به صفر رسیدن عرضه کراک، برگزاری این جلسات و اقدامات انتظامی، اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، در این حین نایب رئیس شورای شهر همدان عنوان کرد نباید علت عرضه نشدن کرک را به نام این شورا ثبت کرد بلکه وقتی مردم شاهد قطع شدن دست و پا پس از مصرف اینگونه مواد بودند، رغبتی به مصرف آن نشان ندادند.
فتحی افزود: اعضای جلسه به گونه صحبت می کنند انگار وضعیت همدان در رابطه با اعتیاد 'گل و بلبل' است، اگر چنین است چرا ما در این نشست جمع شده ایم؟ پس بهتر است صلوات فرستاده و ختم جلسه را اعلام کنیم.
در این هنگام نایب رئیس شورای شهر به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد که معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان عنوان کرد: آقای فتحی به راحتی سخنرانی کردند اما انتظار می رفت برای شنیدن پاسخ ابهامات جلسه را ترک نمی کردند.
علی اصغر ناظری پور افزود: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز در حال پاسخ منطقی به این ابهامات بودند.
وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر منتخب مردم هستند بنابراین باید صبر و حوصله بیشتری برای شنیدن دغدغه ها و فعالیت های صورت گرفته داشته باشند.
وی ادامه داد: آقای فتحی عنوان کردند که در زمینه آمار شاهد خودسانسوری هستیم در حالیکه در این نشست که وی نیز حضور داشت بخشی از آمار و اطلاعات بدون هیچگونه مشکل و ممانعت بیان شد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.