به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: برای اجرای این طرح ها 330 میلیارد ریال هزینه شده و 14 هزار و 350 مترمربع به فضای بهداشتی همدان اضافه شد.
سید حبیب الله موسوی بهار یادآوری کرد: اجرای 310 طرح بهداشتی و درمانی در راستای برنامه طرح تحول سلامت در تفاهم سه جانبه وزارت بهداشت، استانداری و علوم پزشکی آغاز شد که زیر ساخت های بهداشتی این استان را متحول کرد.
وی با بیان اینکه بهسازی و مقاوم سازی ابنیه طرح های بهداشتی کار بزرگی بود یادآوری کرد: 116 طرح حوزه بهداشت و درمان اواخر سال گذشته با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد.
به گزارش ایرنا موسوی بهار اضافه کرد: هفته سلامت امسال و در این آیین 60 طرح بهره برداری شد و 70 طرح بهداشتی نیز در دست اجرا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: شعار هفته سلامت امسال 'سلامت برای همه در همه جا' است، با این وجود دانشگاه علوم پزشکی ادامه دهنده سیاست ها و شعارهای بهداشتی سال های قبل نیز است.
موسوی بهار افزود: فعالیت هایی که برای کاهش هزینه های اجتماعی و اقتصادی بیماری موثر است در اولویت قرار دارد و اصل اساسی برای حفظ سلامتی فردی و اجتماعی 'خود مراقبتی' است.
وی اضافه کرد: مراجعه به مراکز بهداشتی و تشخیص زود هنگام بیماری طول عمر انسان را بیشتر می کند و موجب حفظ سلامتی افراد می شود.
وی با بیان اینکه انقلاب در حوزه بهداشت رخ داده است اظهار کرد: با توجه به پیام های بهداشتی افزایش سالانه 20 درصد فعالیت های فیزیکی با رویکرد تلاش برای کاهش وزن، کنترل تغذیه، دوری از دخانیات و سیگار و خودمراقبتی در دستور کار است.
وی اصلاح فرهنگ ترافیکی را بسیار مهم و ضروری دانست و بیان کرد: هر ساله هزینه بالایی به خاطر حوادث ترافیکی به جامعه تحمیل می شود در حالیکه باید از سرمایه ها برای رشد و پیشرفت جامعه بهره گرفت.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.