احسان قنبری روز یکشنبه در جلسه اعضای شورای قرآنی و محفل انس با قرآن بیان کرد: علاوه بر این 560 نفر در کلاس های آموزشی در حال فراگیری قرآن هستند.
وی اضافه کرد: در این شهرستان پنج موسسه قرآنی در سه شهر کبودرآهنگ، گل تپه و شیرین سو فعالیت دارند؛ همچنین 36 خانه قرآنی در روستاهای این شهرستان در حال آموزش این کتاب آسمانی هستند.
فرماندار کبودرآهنگ گفت: 25 مربی مرد و 80 مربی زن برای آموزش قرآن به متقاضیان در موسسه های قرآنی این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.
قنبری اضافه کرد: دوره های آموزشی برای تربیت مربیان قرآنی در ادارات و کلاس های آموزش روخوانی صحیح قرآن کریم در نهادهای دولتی در حال برگزاری است.
وی اظهارکرد: قرآن مایه حیات روحانی، جسمانی و زندگی فردی و جمعی مسلمانان و چراغی است که هرگز خاموش نمی شود.
فرماندار کبودرآهنگ با بیان اینکه انس با قرآن از ویژگی انسان مومن است، افزود: سیره اهل بیت (ع) واگذاری مسئولیت به افراد آشنا به قرآن بود.
قنبری مهمترین هدف از تشکیل شورای قرآنی را ایجاد هماهنگی دستگاه های دولتی و غیر دولتی، هم افزایی و ارتقای فعالیت های قرآنی برشمرد.
وی گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی 20 اردیبهشت امسال در این شهرستان برگزار می شود.
امام جمعه کبودرآهنگ نیز در این جلسه گفت: سازماندهی اطلاعات، توانمندسازی، توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی با برنامه ریزی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآن باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
حجت الاسلام نقی باقری افزود: تربیت با تعلیم عجین شده است و این امر تنها با برگزای کلاس های قرآنی محقق می شود.
وی با تاکید بر اینکه قرآن انسان‌ها را به کارهای ارزشمند و ماندگار هدایت می‌کند، بیان کرد: باید اصول ثابت قرآنی در تمام بخش های جامعه جاری شود تا به موفقیت دست یابیم.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.