به گزارش ایرنا، احمد توصیفیان روز سه شنبه در همایش حمایت از کالای ایرانی شرکت های تعاونی، افزود: تعهد این اداره کل در سال 96 تشکیل 107 شرکت تعاونی بود اما 126 شرکت تشکیل شد.
وی با بیان اینکه یک هزار 45 نفر عضو این شرکت های تعاونی هستند، سرمایه این شرکت ها را 2 میلیارد و 850 میلیون و 750 هزار ریال اعلام کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان افزود: بر اساس مجوزهای صادر شده، با راه اندازی این شرکت های تعاونی در مجموع یک هزار و 434 فرصت جدید شغلی در بخش تعاون ایجاد می شود.
توصیفیان ادامه داد: از این تعداد تعاونی ثبت شده، 64 شرکت در قالب روستا تعاون است که به منظور ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های اقتصادی در روستاهای استان و به دنبال آن توسعه روستایی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه نظارت بر شرکت های تعاونی استان بیش از 2 برابر افزایش یافته است، گفت: نظارت بر شرکت های تعاونی شامل نظارت مالی و عمومی است.
توصفیان اضافه کرد: سال گذشته در مجموع یک هزار و 203 بازدید مالی و نظارت عمومی از تعاونی های فعال تولیدی، خدماتی و توزیعی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شد.
وی با اشاره به بحث نظارت بر برگزاری مجامع عمومی شرکت های تعاونی نیز گفت: سال 96 با رشد 130 درصدی، در مجموع 495 مورد نظارت بر مجامع در تعاونی های فعال تولیدی، خدماتی و توزیعی توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفت.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به حوزه صادرات در بخش تعاون، گفت: در این حوزه نیز رویکرد افزایشی داشته ایم و با 37 هزار 422 هزار دلار صادرات، توانسته ایم به رشد 103 درصدی نسبت به برنامه های اعلامی از طرف وزارتع متبوع، دست یابیم.
به گزارش ایرنا و بر اساس آمارهای منتشر شده، افزون بر یک هزار و 50 شرکت تعاونی در استان همدان فعال است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.