محمد حسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش های همدان در سال زراعی جاری 180 میلی متر به ثبت رسیده که نسبت به میانگین بلند مدت 26 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: بیشترین بارش ها در این مدت مربوط به اسدآباد با 268 میلی متر گزارش شده است که نسبت به سال گذشته 25 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 17 درصد کاهش دارد.
وی اظهار کرد: کمترین بارش ها نیز مربوط به ملایر با 145 میلی متر ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 54 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 44 درصد کاهش نشان می دهد.
باقری شکیب ادامه داد: آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و از بعد از ظهر افزایش ابر و در شمال شرقی استان احتمال بارش پراکنده پیش بینی می شود.
وی افزود: از نظر دمایی نیز از بعد از ظهر امروز تا اواخر هفته دمای روزانه در نقاط مختلف استان بین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
باقری شکیب گفت: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته یک درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر 13 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی ادامه داد: خنک ترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته مربوط به رزن با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و گرمترین نقطه مربوط به اسدآباد با 16 درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با بیان اینکه تا روز جمعه بارشی در استان نخواهیم داشت، گفت: جمعه و شنبه آینده باد شدید در استان پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته سامانه بارشی همدان را فرا گرفت.
آب و هوای این استان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.