شهرام حکیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی، آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده صاف تا کمی ابری ، افزایش ابر و گاهی وزش باد همراه است.
وی ادامه داد: از نظر دما نیز از امروز به تدریج دمای هوا بین 2 تا پنج درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته یک درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر 16 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
حکیمی گفت: شهرستان رزن با سه درجه سانتیگراد زیر صفر خنک ترین و اسدآباد با 18 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.
به گفته وی میانگین بارندگی در استان همدان نسبت به سال گذشته 40 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 32 درصد کاهش نشان می دهد.
حکیمی اضافه کرد: میزان بارش های شهر همدان در سال زراعی جاری (مهرماه تاکنون) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 26 درصد کاهش دارد.
وی افزود: بیشترین بارش ها در این مدت مربوط به اسدآباد با 268 میلی متر گزارش شده است که نسبت به سال گذشته 25 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 17 درصد کاهش دارد.
وی اظهار کرد: کمترین بارش ها نیز مربوط به ملایر با 145 میلی متر ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 54 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 44 درصد کاهش نشان می دهد.
آب و هوای این استان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.