رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات، دانش آموزان با نیازهای ویژه استان همدان در پنج گروه آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی ، آسیب دیده جسمی-حرکتی، کم توان ذهنی و سندرم داون شرکت دارند.
پروین قربانیان ادامه داد: 99 دانش آموز دختر امروز سه شنبه در رشته های والیبال، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی، دو ومیدانی، شطرنج، بوچیا، و گوی رانی و 158 دانش آموز پسر روز چهارشنبه در رشته های والیبال، فوتسال، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، شطرنج، بوچی، دو ومیدانی و گوی رانی به رقابت می پردازند.
وی با بیان اینکه این مسابقات با حضور 257 نفر دانش آموز از شهرستان های همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، نهاوند و رزن برگزار می شود گفت: روز پنجشنبه نیز 182 تن از کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان همدان به تفکیک جنسیت در رشته های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و بدمینتون رقابت می کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان بیان کرد: سیزدهمین جشنواره‎‎ مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه با هدف ایجاد نشاط و شادابی، ارتقای آمادگی جسمانی، رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه، ایجاد رقابت سالم و پرورش روحیه مشارکت جویی و مسئولیت پذیری دانش آموزان برگزار می شود و در پایان این مسابقات از تیم ها و نفرات برتر با اهدای مدال و حکم قهرمانی تقدیر می شود.
قربانیان یادآور شد: برگزیدگان این جشنواره استانی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور که در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.
هم اکنون یک هزار و 498 دانش آموز با نیازهای ویژه در سطح استان همدان از خدمات آموزش و پرورش استثنایی همدان استفاده می کنند.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.