معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان روز شنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: این دوره از مسابقات در 11 رشته قرائت، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، مفاهیم و تفسیر، نهج البلاغه، اذان، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و مداحی آغاز شده و تا پایان فروردین ادامه دارد.
حسن‌ آقا یوسفی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات حدود 2 هزار دانش آموز دختر و پسر در دوره های اول و دوم متوسطه تحصیلی با هم به رقابت می پردازند، یادآور شد: مرحله مدرسه ای سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی دانش آموزان از آذر ماه 96 با حضور بیش از یکصد هزار دانش آموز در استان آغاز و پس از آن مرحله منطقه ای - شهرستانی با حضور 30 هزار دانش آموز برگزار شد.
وی ادامه داد: امروز مرحله استانی این رقابت ها با حضور بیش از 2 هزار دانش آموز در استان آغاز شد و از میان این دانش آموزان، 84 دانش آموز برتر به مرحله کشوری راه می یابند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه امسال این رقابت ها در 2 حوزه پژوهشی و آوایی برگزار می شود، اضافه کرد: مسابقات کشوری در حوزه آوایی در خراسان رضوی و در حوزه پژوهشی در تهران برگزار می شود و رتبه های برتر مسابقات استانی پس از دوره های آموزشی متعدد، به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
یوسفی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این رقابت ها تربیت قرآنی دانش آموزان است، گفت: تربیت قرآنی نیازمند آن است که دانش آموزان را با ارزش های موجود در جامعه اسلامی آشنا و تلاش کنیم این ارزش ها به رفتارهای فردی و هنجارهای اجتماعی تبدیل شود.
وی اظهار کرد: همچنین این مسابقات برای تشویق دانش آموزان به حرکت در مسیر قرآن و آموزه های وحیانی برگزار می شود و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب باید انس با قرآن در سطوح مختلف از استماع قرآن تا فهم و تفسیر آن در دانش آموزان شکل گیرد تا رفتارهای قرآنی در آنها نهادینه و درون سازی شود.
بیش از 264 هزار دانش‌آموز در 19 شهرستان، ناحیه و منطقه در 2 هزار و 594 مدرسه تحصیل می ‌کنند.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.