به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان در این پیام آمده است: از لحاظ زیست محیطی ماهی های قرمز در ایران گونه مهاجم محسوب می‌شوند و تخم گونه های بومی را می خورند و موجب به خطر افتادن حیات گونه های بومی و تخریب اکوسیستم طبیعی می‌شوند.
در این پیام توصیه شده است که با توجه به کاهش بارش‌ها و کمبود منابع آبی، انتظار می‌رود تا مردم در حفظ این منابع همراه مسئولان بوده و بازوی قدرتمندی برای نگهداری منابع آبی باشند.
در ادامه این پیام آمده است: 13 فروردین روز طبیعت یا همان سیزده ‌بدر روزی است که تمامی ایرانیان به دل طبیعت می‌روند تا با برقراری ارتباط با طبیعت در کنار خوش‌ گذرانی، قدر طبیعت خود را بیشتر بدانند ولی گاهی آسیب‌هایی به طبیعت وارد می‌شود که برخی از آنها جبران‌ناپذیر است.
این پیام می افزاید: البته با توجه به رشد فرهنگی مردم، هر سال کمتر شاهد ورود آسیب به طبیعت هستیم اما مردم و مسافران نوروزی در هر جای این سرزمین، باید بیشتر از گذشته به حفاظت از طبیعت توجه جدی داشته باشند.
شرکت آب منطقه‌ای همدان وظیفه تامین، حفاظت و نگهداری از منابع آبی را برعهده دارد در رابطه با روز طبیعت و الزاماتی که باید در این روز رعایت شود، توصیه‌ می کند که با توجه به احتمال سست بودن دیوارها و حاشیه رودخانه‌ها، مخصوصا در مناطق بدون حفاظ، توصیه می‌شود تا مردم به ویژه کودکان از تردد در این مناطق خودداری کنند و تا حد امکان از چادرزنی و استقرار در نزدیکی رودخانه‌ها پرهیز کنند و والدین مراقب کودکان خود باشند تا در حاشیه رودخانه‌ها بازی نکنند چرا که یک لحظه غفلت می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را رقم بزند.
سد اکباتان همدان یکی از سدهای مهم استان است که همه ساله مردم این شهر در کنار این سد روز طبیعت را سپری می کنند همچنین رودخانه عباس آباد و سد آبشینه در همدان نیز مورد توجه مردم است.
2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.