به گزارش ایرنا کریم حمیدوند شامگاه چهارشنبه در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری نهاوند افزود: البته تعدادی از اشتغال ایجاد شده توسط اداره ها هنوز در سامانه رصد ثبت نشده که با احتساب این تعداد میزان تحقق به 100 درصد می رسد.
وی افزود: با توجه به سیاست دولت در زمینه اشتغال امسال اعتبارات خوبی برای بخش اشتغال روستایی منظور شد که با اجرای طرحهای معرفی شده می توان در مناطق روستایی اشتغال پایدار ایجاد کرد.
وی گفت: مهمترین راه برای ایجاد اشتغال، فراهم آوردن زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی است که در این زمینه ما قاطعانه و با تمام قوا از سرمایه گذاران حمایت های لازم انجام می شود.
فرماندار نهاوند با بیان اینکه شهرستان نهاوند ظرفیت های خوبی برای توسعه سرمایه گذاری دارد افزود: این ظرفیت می تواند سرمایه گذاران را برای فعالیت ترغیب کند لذا همه مسئولان مرتبط باید پای کار بوده و با رفع موانع موجود زمینه اشتغالزایی را در شهرستان فراهم کنند.
حمیدوند ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی نهاوند به تازگی یکی از سرمایه گذاران با بررسی وضعیت شهرستان آمادگی خود را برای ایجاد مرکز پرورش 'گوزن' اعلام کرد که در این زمینه باید همکاری های لازم انجام شود.
وی افزود: البته تاکنون طرحهای خوبی در سطح شهرستان اجرا شده و یا مراحل اجرایی آن آغاز شده که با آماده سازی و بهره برداری از آنها وضعیت اشتغال در سطح شهرستان تا حدودی بهتر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند نیز گفت: یکی از حوزه هایی که بیشترین زمینه ایجاد اشتغال را در سطح مناطق روستایی شهرستان فراهم آورده بخش کشاورزی است که اعتبارات خوبی هم در این زمینه اختصاص یافته است.
احمد باقری افزود: به منظور توسعه اشتغال در مناطق روستایی 750 میلیارد ریال اعتبار در این بخش وجود دارد که تاکنون برای 200 طرح با اشتغالزایی یک هزار و 100 نفر پرونده تشکیل و به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی ادامه داد: برای توسعه روستایی 400 میلیارد ریال در بخش دام صنعتی ، 50 میلیارد ریال در بخش اشتغال فراگیر ، 230 میلیارد ریال برای اجرای 9 طرح در بخش صنایع تبدیلی ، 10 میلیارد ریال برای هفت طرح شیلاتی ، 50 میلیارد ریال برای هشت طرح باغبانی و 900 میلیارد ریال برای 9 طرح در بخش مشاغل خانگی اعتبار پیش بینی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: یکی از شاخص ترین طرحهایی که در زمینه اشتغالزایی روستایی به بانک معرفی شده ، طرح دامداری یک هزار و 35 راسی در روستای لیلی یادگار این شهرستان است که برای اجرای آن 195 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده می شود.
به منظور ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی دولت از محل صندوق توسعه ملی با مشارکت چهار بانک 50 هزار میلیارد ریال اعتبار منظور کرده که سهم استان از این اعتبار 500 میلیارد ریال است که تخصیص این اعتبارات به صورت شناور بوده و هر شهرستانی که بتواند طرح بیشتری را معرفی کند اعتبار بیشتری را جذب می کند.
شهرستان نهاوند در بخش کشاورزی ، صنعت ، معدن و گردشگری دارای ظرفیت های مناسبی است که در صورت سرمایه گذاری در این حوزه ها اشتغال خوب و پایداری در این منطقه ایجاد می شود.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی نزدیک به 185 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید .
2087/7525
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.