سعید خدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح ها بیش از 163 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شاهین دژ زیر پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفته و به صورت آبی کشت می شود.
وی بیان کرد: امسال همچنین سه طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در 75 هکتار از زمین های کشاورزی شاهین دژ با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اجرا شد.
وی با اشاره به پایان مراحل نقشه برداری و طراحی اراضی کشاورزی انهار انشعابی زرینه رود ادامه داد: با اجرای این طرح عملیات انتقال آب به 2 هزار و 100 هکتار از زمین های کشاورزی شاهین دژ اجرا می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ اضافه کرد: امسال همچنین با هدف اجرای سیاست های تغییر الگوی کشت و خودکفایی در تولید دانه های روغنی 170 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت.
خدایی با اشاره به توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی این شهرستان گفت: امسال بیش از 170 دستگاه انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی با 36 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی شاهین دژ قرار گرفته است.
وی افزود: در این مدت بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی در قالب سرمایه در گردش طرح های کشاورزی به 20 نفر از عشایر منطقه پرداخت شده است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح اشتغال پایدار در روستاهای شاهین دژ، 73 طرح کشاورزی اشتغالزا با 47 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی از محل منابع صندوق توسعه ملی تصویب و به بانک های عامل معرفی شده است.
وی گفت: با اجرای این طرح ها برای 300 نفر در بخش کشاورزی و صنایع وابسته به این بخش در شاهین دژ زمینه اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.
شهرستان شاهین دژ با 92 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.