به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان همدان اظهار کرد: دولت در حوزه جوانان اقدام های کلیدی انجام داده و اولویت نخست اشتغال و معشیت به ویژه در حوزه جوانان است.
وی اضافه کرد: همه توان دولت در حوزه هایی که بر می گردد به این موضوع باید معطوف به زمینه سازی برای فعال سازی همه جانبه جوانان در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شود.
شاهرخی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید به توانمندی و انگیزه جوانان در امور مختلف اعتماد و مورد استفاده قرار دهند، گفت: دولت تدبیر و امید به جوانان باور و اعتماد دارد و توجه ویژه ای به این نسل داشته است.
وی با تاکید بر چشم انداز ایجاد 30 هزار شغل در سند اشتغال استان همدان تا سال آینده گفت: اولویت استاندار همدان اشتغالزایی است و در برنامه ریزی سال آینده باید با سرعت و جدیت به به این مقوله توجه شود.
شاهرخی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید در حوزه های برنامه ریزی و بودجه باتوجه به سیاستگذاری استاندار در بخش اشتغال گام های بلندتری بردارند.
وی تاکید کرد: مدیران اجرایی باید ظرفیت سازی لازم را برای بهره مندی از ایده و توانمندی جوانان داشته باشند و در همین راستا تقویت سازمان های مردم نهاد و افزایش کارایی تشکل ها مورد تاکید است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: جوانان خوش فکر و خلاق می توانند مشاور و بازوان توانمند برای مدیران باشند ضمن اینکه انتظار می رود از افراد نخبه جوان در سپردن مسئولیت ها استفاده کرد.
وی با تاکید بر آسان سازی زمینه ازدواج جوانان در جامعه گفت: ترویح ازدواج آسان و سبک زندگی مبتنی بر سبک اسلامی را باید سرلوحه قرار دهیم.
شاهرخی از مدیران اجرایی خواست تا در راستای آسان سازی زمینه ازدواج جوانان، مدت انتظار زوج های جوان برای دریافت تسهیلات را به حداقل برسانند.
وی با قدردانی از جهاد دانشگاهی و دادگستری همدان در راه اندازی مرکز مهارت های پیش از ازدواج، گفت: این اقدام موثر و قابل تحسین است و این مرکز به تشویق جوانان به ازدواج و تحکیم و تداوم آن گام های مهمی برمی دارد.
استان همدان دارای بیش از 600 هزار جوان است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.