به گزارش ایرنا اسکندر صیدایی روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات هزینه ای سال 96 و تغییرات لایحه بودجه 97 همدان پرداخت و افزود: پاداش پایان خدمت افرادی که تا پایان 95 بازنشسته شدند 110 میلیارد ریال است که بخشی از آن تا پایان دی امسال پرداخت شده است و مابقی آن تا پایان سال جاری تسویه می شود.
وی بیان کرد: اعتبارات هزینه ای همدان با 200 میلیارد ریال افزایش به 2 هزار و 490 میلیارد رسید که امید می رود بتوان 100 درصد حقوق و سایر را تا پایان سال جذب و پرداخت کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان تاکید کرد: دیون و الزامات پرسنلی باید در اولویت توزیع اعتبارات هزینه ای باشد همچنین رفاهی و اضافه کار در اولویت نخست پرداخت قرار گیرد.
صیدایی تاکید کرد: با توجه به افزایش 200 میلیارد ریال به سقف اعتبارات هزینه ای باید دیون که الزام آور هستند تا پایان سال پرداخت شود.
وی گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته بین سازمان برنامه و بودجه و خزانه کشور 15 تا 20 اسفند ماه حقوق همه کارکنان دولت باید پرداخت می شد بنابراین جدول تخصیص به خزانه ابلاغ شد.
صیدایی افزود: همچنین کارکنان طرحی که هیچ مبلغ نقدی تاکنون دریافت نکردند در 2 ماه پایانی سال حقوق آنها به روز ابلاغ شد و خرانه این مبلغ را به دستگاه ها پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: ساز و کار نحوه پرداخت حقوق و مزایا نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی و طرح های عمرانی اندیشیده شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اضافه کرد: در بخش اعتبارات هزینه ای به ویژه در ردیف دستگاه های زیر مجموعه قوه قضاییه، پیشتر منابع این دستگاه ها به روز ابلاغ نمی شد ولی با پیگیری های صورت گرفته و ابلاغ ردیف های مربوطه، به دستگاه های زیر مجموعه قوه قضاییه پرداخت شد.
صیدایی بیان کرد: 190 میلیارد ریال درآمد اختصاصی استان همدان است در چند روز آینده ابلاغ می شود آموزش و پرورش و بهزیستی آمادگی داشته باشند تا این اعتبارات را در زمان پایانی سال جذب کنند.
وی گفت: اعتبار برخی از طرح ‌های استان همدان افزایش یافته است که برای نمونه اعتبار بیمارستان تویسرکان که درلایحه بودجه 15 میلیارد ریال بوده به 33 میلیارد ریال رسید و بودجه تکمیل راه آهن همدان- تهران- سنندج از600 به 650 میلیارد ریال و بهسازی راه نهاوند - بروجرد از 50 به 55 میلیارد افزایش یافت.
در حال حاضر حدود 32 هزار بازنشسته مربوط به دستگاههای مختلف در استان همدان وجود دارد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.