به گزارش ایرنا، صالح دریانورد عصر شنبه در یک نشست خبری افزود: یک هزار و 200 میلیارد تومان یاد شده شامل 381 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی، 524 میلیارد تومان اعتبارات توازن و حدود 281 میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی ویژه می شود.
وی یادآور شد: هرمزگان رتبه نهم کشوری اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات توازن را به خود اختصاص داده است.
دریانورد ادامه داد: اعتبارات هرمزگان به این مبلغ محدود نمی شود وردیف ها و موارد دیگری در لایحه بودجه وجود دارد که می توان برای استان استفاده کرد.
وی اضافه کرد: اعتبارهای هزینه ای (جاری) هرمزگان در سال 97 یک هزار و 271 میلیارد تومان پیش بینی شده که حدود ۹00 میلیارد تومان آن متعلق به آموزش و پرورش است.
وی ابراز داشت: هرمزگان سال آینده باید 2 هزار و 486 میلیارد تومان درآمد داشته باشد و مانند چند سال اخیر، پنجمین استان درآمدی کشور خواهد بود.
دریانورد تعداد طرح های ناتمام عمرانی استان را 400 طرح اعلام کرد که برای تکمیل آنها، 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: درآمدهای دولت در سال 97 بیشتر بر مالیات متکی است.
وی، رویکردهای بودجه نویسی دولت در سال جاری را مبتنی بر عملکرد و با جهت گیری ایجاد اشتغال، تمرکز زدایی، کاهش فقر و محقق ساختن برنامه های توسعه ای کشور اعلام کرد.
دریانورد ابراز داشت: یکی از رویکردهای توسعه ای برای پیشرفت کشور توسعه سواحل مکران است که آثار منطقه ای آن باید برای هرمزگان مشاهده شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان به برخی مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تفسیر بودجه امری تخصصی و نیازمند دانش است ولی بدون توجه به این مساله مهم، حرف هایی در شبکه های اجتماعی زده می شود.
دریانورد ابراز داشت: قسمت بودجه عمرانی مهم ترین بخش بودجه برای استان ها محسوب می شود و بیشتر بودجه جاری برای حقوق و مزایای کارکنان دولت صرف می شود.
وی بیان کرد: برخی شتابزده اظهار نظر می کنند که هرمزگان از نظر بودجه ای وضعیت نامناسبی دارد که این گفته درست نیست و به سادگی نمی توان تفسیر و اقدام مقایسه بودجه ای انجام داد.
وی ابراز داشت: وضعیت هرمزگان به نسبت سایر استان ها بهتر است و برای راستی آزمایی می توان به لایحه بودجه مراجعه کرد و بخش درآمدها، جاری و هزینه ای را مورد بررسی قرار داد.
3219/2094
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.