مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ماهانه 57 میلیارد و 500 میلیون تومان حقوق به نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی و حق‌التدریس پرداخت می‌کنیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در جلسه مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق اردبیل اظهار کرد: با توجه به استانی شدن بودجه آموزش و پرورش از سال آینده قطعا برخی از چالش‌ها را پیش رو داریم که باید با تدبیری مناسب در حل این مشکلات و چالش‌ها گام‌های اساسی برداریم. 
وی جنس کار در مجموعه آموزش و پرورش را متفاوت با سایر دستگاه‌ها خواند و خاطرنشان کرد: برخلاف سایر دستگاه‌ها که دارای اعتبارات تملک و دارایی هستند عمده اعتبارات ما هزینه‌ای است و در تبصره‌های سه و چهار قانون بودجه آموزش و پرورش نسبت به پرداخت حقوق، مزایا و پاداش کارکنان و همچنین بهره‌مندی از 27 صدم درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ساماندهی فضاهای آموزشی اقداماتی را انجام دهد. 
دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه از 657 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای آموزش و پرورش با 10 درصد افزایش حقوق سالانه 770 میلیارد تومان پرداختی حقوق با محاسبه سایر هزینه‌ها در مجموع پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده 800 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای داشته باشیم، اضافه کرد: ما از هم اکنون 200 میلیارد تومان کسری بودجه داریم که باید نسبت به جبران آن با همکاری سازمان برنامه و بودجه اقدامی عملی انجام دهیم. 
ناصری گفت: البته بحث سرانه دانش‌آموزی، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، حوزه سوادآموزی و چند حوزه برون‌سپاری شده آموزش و پرورش نیز در کنار تخریب و بازسازی و خرید تجهیزات گرمایشی برای مدارس نیازمند اعتبارات خاصی است که باید در بودجه سال آینده پیش‌بینی و در صورت تامین آنها اقدامی عملی انجام شود. 
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش دو درصد در تولید ناخالص داخلی سهم دارد که این رقم در دنیا هفت درصد است در حالی که سهم ما از بودجه عمومی 10 درصد است که در دنیا این رقم 20 درصد می‌باشد به طوری که در بودجه عمرانی نیز سهم آموزش و پرورش 14 درصد است که در سطح دنیا این رقم حدود 25 درصد می‌باشد. 
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از استاندار اردبیل و مسئولان خواست؛ تا در تامین اعتبارات حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش برای سال آینده تدابیر مورد نظر را بیندیشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.