محمد کاظمی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با تاکید بر اینکه این 2 عامل به یکدیگر مرتبط است، افزود: چنانچه فضای امن داخلی داشته باشیم، اما فضای بین المللی ناامن باشد، به طور قطع در تامین عدالت اجتماعی موفق نخواهیم بود.
وی اظهار کرد: بخشی از مشکلات ما در تامین عدالت اجتماعی به برنامه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برمی گردد که از ابتدای انقلاب مشکلات عدیده ای را بر سر راه ما قرار دادند.
وی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات ما در تامین عدالت اجتماعی به مدیریت های ناتوانی برمی گردد که نتوانستند آنطور که بایسته و شایسته بود، به وظیفه خود در تحقق عدالت اجتماعی عمل کنند.
کاظمی عدالت اجتماعی را به معنای توزیع برابر امکانات بین مردم دانست و ادامه داد: این توزیع برابر امکانات به طور حتم قانون، شفافیت، وحدت و آرامش می خواهد و همه موارد را باید در کنار هم داشته باشیم تا بتوانیم عدالت اجتماعی را اجرا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید اقرار کنیم که نتوانسته ایم آنچنان که شایسته شان و منزلت ملت ایران بوده، در راستای رفع مشکلات اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی و دفاع از حقوق آنها گام برداریم و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیرشان به آن اشاره کردند.
کاظمی ادامه داد: اگر نتوانیم عدالت اجتماعی و اقتصادی را برقرار، اخلاق را تقویت و با رفتارهایمان به باورهای مردم لطمه وارد کنیم، به طور قطع مردم با ما رفتار خوبی نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه هم اینک با یک رئیس جمهوری در آمریکا روبرو هستیم که کمتر اهل تفکر است، تاکید کرد: در این شرایط باید همه گروه های سیاسی داخلی که قانون اساسی را قبول دارند اما با نامهربانی مواجه شده اند، را وارد گود کنیم.
وی تاکید کرد: باید در شرایط کنونی یک حرکت وحدت آفرین داشته باشیم و از این وحدت در راستای حل مشکلات مردم و اجرای عدالت اجتماعی گام برداریم.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان شرقی عنوان کردند که در همه‌ زمینه‌ها پیشرفت اتفاق افتاده، اما در زمینه‌ عدالت مشکل داریم و باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم.
معظم له در دیدار یاد شده خواستار تلاش و همت همه مسئولان، مردان و زنان کارآمد برای پیشرفت در این زمینه شدند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.