به گزارش ایرنا، مشاور امور بانوان استانداری همدان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای توسعه بیمه بانوان در روستاها و مناطق عشایری، دفتر امور بانوان وخانواده استانداری همدان با همکاری صندوق بیمه روستایی و با هدف توسعه بیمه زنان روستایی و عشایر استان، اقدام به برگزاری جلسات و هماهنگی در بین دستگاه های اجرایی مشمول طرح کردند.
طاهره دوروزی افزود: حاصل این تعامل و هم افزایی، تفاهم نامه طرح توسعه بیمه زنان روستایی و عشایر استان همدان است .
وی اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه مقرر شد، نظارت بر اجرای تفاهم نامه بر عهده دفتر امور بانوان و خانواده استانداری باشد و از طریق نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی، گزارش فصلی صندوق بیمه روستائیان و عشایر و سایر موارد نظارتی انجام شود.
مشاور امور بانوان و خانواده استانداری همدان اظهار کرد: همکاری دستگاه های اجرایی، در راستای توسعه بیمه زنان روستایی و عشایر، با توجه به موارد تعیین شده برای دستگاه اجرایی آنها است.
دوروزی ادامه داد: در این تفاهم نامه، علاوه بر وظایف تعیین شده برای دستگاه های اجرایی ، تعدادی از وظایف نیز به صورت عمومی و مشترک برای دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه نشست آموزشی در خصوص آشنایی با صندوق بیمه عشایری و روستایی در حضور مدیران ادارات شهرستان برگزار شد افزود: همایش و کارگاه های های آموزشی در ادارات شهرستان در خصوص اطلاع رسانی به روستائیان با حضور کارشناسان صندوق برگزار می شود.
وی ادامه داد: همکاری با صندوق برای تهیه مستندهای ترویجی در خصوص صندوق بیمه روستاییان ، معرفی کارگزاران صندوق به جامعه هدف سازمان، اطلاع رسانی شرایط، مزایا،خدمات و تعهدات بلند مدت صندوق از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
گفتنی است، بیش از یک هزار خانوار استان در سالجاری مشمول طرح بازنشستگی بیمه اجتماعی روستایی، عشایری هستند.
7523/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.