احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیر کل جدید امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود : در راستای دستور دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت زنان در بخش های مدیریتی و سپردن 30 درصد مدیریت ها به آنان ، این مهم در استان مازندران نیز به جدیت پیگیری می شود .
وی تاکید کرد : شایستگی اصلی ترین مساله است که در انتصاب زنان در جایگاه مدیریتی مازندران به آن توجه خواهد شد و صرف عملی کردن تصمیم دولت و نگاه جنسیتی و مونث بودن ملاک نیست.
سرپرست معاونت سیاسی استانداری مازندران همچنین گفت : کمیته انتصاب ها موظف است که زنان شایسته دستگاه های اجرایی را برای تصدی پست های مدیریت و معاونت ها معرفی بکند .
وی ابراز امیدواری کرد که در این دولت بخش بیشتری از وعده دولت برای سپردن 30 درصد مسئولیت ها به زنان در مازندران محقق شود .
براساس اعلام اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران 2 درصد مدیریت نهادها در استان را زنان برعهده دارند .
مازندران 22 شهرستان دارد .
*** ریل گذاری خوب دولت در حوزه بانوان
حسین زادگان با اشاره به اینکه دولت ریل گذاری های خوبی برای بانوان در مازندران صورت داده ، گفت : سپردن مسئولیت به بانوان ، گوشه ای از فعالیت دولت در این بخش به شمار می رود .
وی گفت : این تصمیم حرکت خوب و مهم دولت برای جبران عقب افتادگی های چند دهه ای زنان در کشور است .
سرپرست معاونت سیاسی استانداری مازندران تاکید کرد : توسعه یک جامعه به 2 بال نیاز دارد و شناسایی و استفاده از ظرفیت بانوان به عنوان نیمی از جمعیت استان می بایست در دستور کار قرار بگیرد .
*** ردگیری مدیران زن آینده در میان دانش آموزان و دانشجویان
وی با تاکید بر اینکه باید چرخش مدیریتی در جامعه صورت بگیرد و گفت : نباید مدیریت ها تنها به تعداد محدودی خلاصه شود و نیروهای جدید مدیریتی باید به مجموعه معرفی شوند .
حسین زادگان خواست که برای این منظور در رده های دانش آموزی و دانشجویی برای شناسایی و پرورش مدیران زن آینده اقدام شود تا با کمبود نیروی مدیریتی زن در استان مواجه نشویم .
وی با اشاره به وجود کمبودهای اعتباری و مشکلات ناشی از آن گفت : برای نگه داشتن مردم باید صداقت سرلوحه رفتار و گفتار مسئولان قرار بگیرد تا مردم را قانع و توجیه کرد .
در این مراسم سمیه قاسمی طوسی ، با حکم استاندار مازندران رسما به سمت مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران انتخاب شد.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.