به گزارش ایرنا سعید شاهرخی روز چهارشنبه در همایش هزاره بابا طاهر در همدان افزود: در استان همدان با تدبیر استاندار در سه سال گذشته این تکلیف فرهنگی به خوبی عملی شده است.
وی تصریح کرد: نامیدن سال 94 به نام میرسیدعلی همدانی،سال 95 به نام 'سیدجمال الدین اسدآبادی' و امسال به نام ' بابا طاهر' گواه عملکرد مطلوب استان همدان در راستای توسعه فرهنگی و پاسداشت مفاخر است.
شاهرخی خاطرنشان کرد: همدان مهد فرهیختگان و مفاخر ارزشمند بسیاری است و نهضت معرفی مفاخر و مشاهیر پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به جهانیان به راه افتاده است.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با قدردانی از هفته فرهنگی 'بابا طاهر' افزود: در این هفته برنامه های ارزشمندی با همت تشکل های ادبی و هنری با حمایت دولت اجرایی شد که قابل تقدیر است.
وی حضور پررنگ مردم همدان در برنامه های هفته فرهنگی بابا طاهر را نشان ارادت و علاقه وصف ناشدنی مردم به این شاعر وعارف بزرگ است.
سال 96 از سوی استاندار همدان به نام بابا طاهر نامگذاری شده و در این راستا همایش ملی ' هزاره بابا طاهر' با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و دانشگاه بوعلی سینا امروز برگزار شد.
بابا طاهر، شاعر و عارف نامی ایران است که در اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم می زیسته و به دلیل وارستگی و دل بریدن از تعلقات دنیوی، لقب عریان گرفت.
دو بیتی های شورانگیز با لهجه دلپذیر لری، مهمترین اثر ادبی به جای مانده از باباطاهر عریان است که برآمده از روح لطیف و قلب پر سوز اوست .
آرامگاه بابا طاهر در همدان با مجموعه منشورهایی مزین به همین دوبیتی های عارفانه و شورانگیز میعادگاه دوستداران شعر و ادب از سراسر جهان است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال تلگرامی ایرنا استان همدان به نشانی irnahamadan@ همراه شوید.
1181/7527
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.