مهدی شریفیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 93 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد افزود: 82 مقاله پس از داوری پذیرفته شد که 35 مقاله در زمینه دو بیتی، 43 مقاله در زمینه عرفان و حکمت و چهار مقاله نیز در بخش تاریخ و خاورشناسی ارائه شده است.
وی افزود: پور جوادی از اساتید برجسته فلسفه و عرفان در دانشگاه های کشور است و تاکنون ده‌ ها عنوان کتاب در زمینه فلسفه اسلامی و فیلسوفان مسلمان تالیف و منتشر کرده است.
وی اظهار کرد: بخش علمی همایش ' هزاره بابا طاهر' به دانشگاه بوعلی سینا واگذار شده و از اردیبهشت ماه سال جاری دبیرخانه همایش کار خود را با فراخوان جذب مقاله از سراسر کشور آغاز کرد.
سال 96 از سوی استاندار همدان به نام بابا طاهر نامگذاری شده و در این راستا همایش ملی ' هزاره بابا طاهر' با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و دانشگاه بوعلی سینا در 9 اسفند برگزار می شود.
بابا طاهر، شاعر و عارف نامی ایران است که در اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم می زیسته و به دلیل وارستگی و دل بریدن از تعلقات دنیوی، لقب عریان گرفت.
دو بیتی های شورانگیز با لهجه دلپذیر لری، مهمترین اثر ادبی به جای مانده از باباطاهر عریان است که برآمده از روح لطیف و قلب پر سوز اوست .
آرامگاه بابا طاهر در همدان با مجموعه منشورهایی مزین به همین دوبیتی های عارفانه و شورانگیز میعادگاه دوستداران شعر و ادب از سراسر جهان است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال تلگرامی ایرنا استان همدان به نشانی irnahamadan@ همراه شوید.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.