رضا مقدم روز یکشنبه در آیین تجلیل از پیر غلامان حسینی استان همدان افزود: عزاداری وقتی هدف شد مخاطب را به فکر فرو نمی برد بلکه مخاطب را به حس فرو می برد و این تا زمانی که فرد در هیات است انسان خوبی است و وقتی از هیات بیرون آمد همان آدم بد قبلی می شود.
وی اضافه کرد: عزاداری اگر هدف شود اندیشه به بحث گذاشته نمی شود، بصیرت و درست اندیشیدن افراد محقق نمی شود و دیگر یادی از امامان معصوم(ع) بعد از عزاداری باقی نمی ماند.
وی تاکید کرد: عزاداری اگر هدف باشد برانگیختن حزن آلود احساسات، ملاک قرار می گیرد و تنها شور گرفتن و ظاهر عزاداری ملاک می شود و بعد از اتمام عزاداری هیچ تغییری در فرد رخ نداده است.
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه چالش های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی اگر درست و به موقع مدیریت نشود تبدیل به تهدیدات امنیتی می شود، گفت: در این راستا مهمترین کار ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، نهادینه سازی احکام و اخلاق، بسط و تعمیق گفتمان توحیدی در جامعه، محتوا بخشی و جلوگیری از خرافات، موهومات و اشکال سخیف عزاداری است.
مقدم ادامه داد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی راهبردهای کلانی در عرصه فرهنگ دارد که ترویج فلسفه وجودی نمادها و آئین های اسلامی و انقلابی مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص)، اجرا و بازتولید کارکردهای نمادها و آئین های مذهبی و انقلابی و زمینه سازی برای ظهور و بروز آنها از جمله این راهبردها است.
وی بازمهندسی مناسبت های مذهبی را از دیگر اهداف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت هایی همچون دهه کرامت، دهه ولایت، دهه فاطمیه، محرم و صفر و ماه رمضان برشمرد.

***مسئولان مشهد نباید پیوست یک شهر زیارتی را گردشگری می کردند
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مسئولان مشهد نباید پیوست یک شهر زیارتی را گردشگری می کردند و اگر کسی برای گردشگری سفر می کند به همدان و شیراز و اصفهان سفر کند و مشهد باید تنها برای سفر زیارتی باشد.
مقدم تاکید کرد: اینکه ما ذائقه زائران امام رضا(ع) را به سمت گردشگری تغییر دهیم نشانه ای از نفوذ دشمن در جامعه اسلامی است.
وی ادامه داد: فرهنگ زیارت بسیار مهم است اما فرهنگ زیارت نباید حاجت طلبی باشد بلکه باید فرهنگ زیارت، انسان سازی باشد.
مقدم بیان کرد: ما امروز می بینیم بعضی ها بر طبل افراط گرایی مذهبی می کوبند در حالیکه افراط گری مذهبی به هیچ وجه برازنده نیست و به گفته رهبر معظم انقلاب، هر کس بر طبل اختلافات بکوبد کاری بر خلاف مصالح انجام داده است.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.