به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم ظهر امروز در شورای اداری استان همدان اظهار داشت: ستاد اقامه نماز در استان و مجموعه کشور بر همین بنا شکل گرفته که آثار نماز، فلسفه آن و توجه عموم را نسبت به کارکردهای نماز مورد توجه قرار دهد چرا که اعتقاد ما برگرفته از آیه قرآن است که فرمود نماز بازدارنده منکرات و بدی‌ها از جامعه است.

حسنی حلم بیان کرد: تمامی دلسوزان جامعه به دنبال جامعه‌ای عاری از فساد، زشتی‌ها و بی اخلاقی‌ها هستند و تحقق این مهم در گرو توجه به فرهنگ نماز است زیرا نماز سطح فرهنگی جامعه را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نماز سطح فرهنگی جامعه را ارتقا می‌بخشد، گفت: تربیت فردی از رهگذر توجه به نماز می‌گذرد چرا که نماز موجب اصلاح فرد می‌شود و اگر فرد اصلاح شد و تربیت یافت می‌تواند افرادی را که با آنها در ارتباط است تحت تاثیر عملکرد خود قرار دهد و به این ترتیب آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

حسنی حلم عنوان کرد: باید برای ساختن جامعه عاری از زشتی‌ها و بدی‌ها بر مبنای هنجارهای اسلامی کوشش کرد ضمن اینکه ستاد اقامه نماز استان همدان، در سال 95 به عنوان ستاد برتر اقامه نماز کشور از وزیر کشور و مسئولان کشوری لوح سپاس دریافت کرد که این مرهون تلاش همه افراد دغدغه مند در حوزه فرهنگ نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه امیدوارم مانند سال گذشته تلاش‌ها در راستای ایجاد جامعه نمازی به درستی انجام شود، گفت: از کسانی که در ایام نوروز بسترساز اقامه نماز بودند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به انعقاد توافقنامه‌هایی با امضای وزرا و حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: این توافقات به دستگاه‌ها ارسال شده که امیدواریم مدیران نظارت کافی را در راستای اجرای آن داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608789
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.