به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از محل منابع مختلف 634 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان ملایر اختصاص یافت که در مجموع از این مبلغ 39 درصد آن تخصیص پیدا کرده است.
وی منابع مختلفی همچون ملی استانی، متوازن، الزامات قانون تملک دارایی سرمایه ای، ارتقای شاخص های توسعه، اعتبارات 27 درصد ارزش افزوده و سه درصد درآمد نفت و گاز را از جمله منابع تخصیص اعتبارات عنوان کرد و افزود: ملایر در بیشتر این منابع از نظر میزان تخصیص بالاتر از میانگین استانی است.
رضایی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: نسبت به جذب مابقی اعتبارات تا پایان سال تلاش و پیگیری های لازم را به عمل آورند، به ویژه دستگاه هایی که میزان تخصیص اعتبارات آنها از میانگین شهرستان و استان پایین تر است.
وی با تاکید بر اینکه با محدود بودن منابع باید اعتبارات به درستی هزینه شود، بیان کرد: مدیران باید تلاش خود را برای جذب بیشتر اعتبارات به کار گیرند و با تقویت ارتباط با مرکز استان، پیگیری های خود را برای جذب اعتبارات و مطالبات از استان شدت بخشند.
فرماندار ویژه ملایر خواستار استفاده مدیران از ظرفیت دستگاهی و نیروی انسانی برای جذب بودجه در راستای تحقق هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شد و افزود: هم اکنون طرح های اشتغالزایی بسیاری در شهرستان پیشنهاد شده که مدیران باید با اجرای این طرح ها برای ایجاد اشتغال تلاش کنند.
رضایی با تاکید بر اینکه برای ارتقا و تقویت برخی حوزه های این شهرستان باید تلاش کرد گفت: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان از ظرفیت نمایندگان مجلس و دستگاه های ملی برای جذب بیشتر اعتبارات از منابع مختلف به ویژه اقدامات عمرانی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه هیچگونه کم کاری و کوتاهی در جذب اعتبارات از مدیران پذیرفته نیست ادامه داد: بزودی یک معاونت جدید در فرمانداری ویژه ملایر ایجاد می شود که این امر کمک خواهد کرد تا اقدامات بهتر و سریعتر انجام شود.
رضایی افزود: صرفنظر از بهانه گیری ها، مباحث سیاسی و بی انصافی هایی که در کشور می شود، به طور قطع با همت و تلاش بیشتر می توانیم با وجود محدودیت منابع برای حل مسایل و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گام برداریم.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر نیز بیان کرد: با توجه به اینکه لایحه بودجه 97 در مجلس در حال تصویب است، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان باید برای طرح های ملی و حتی پیشنهاد طرح ها و اولویت های جدید پیگیری های لازم را داشته باشند.
محمد حامدی نژاد افزود: برای برخی روستاهای ملایر که فاقد دهیاری هستند، 2 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته که طبق اولویت 2 میلیارد ریال آن برای آب روستاها، 700 میلیون ریال برای عمران روستایی و مابقی برای عشایر پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: برای تکمیل و راه اندازی ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر نیز 47 میلیارد ریال در سال جاری و 45 میلیارد ریال نیز سال 97 پیش بینی شده که امیدواریم با جدیت و همت مضاعف این طرح ملی برای هفته دولت سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
از ابتدای امسال با اختصاص 634 میلیارد ریال در بودجه شهرستان ملایر، تاکنون 39 درصد از این میزان بودجه محقق شده است.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان واقع شده و بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.