عباس نجاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این 2 واحد فراوری تولیدات معدنی که در سال های گذشته به دلیل آلودگی محیط زیست اخطاریه دریافت کرده بودند به دلیل بی توجهی به هشدار اداره محیط زیست و همچنین نصب نکردن غبار گیر، موجبات اعتراض مردم را فراهم آورده بود که با ارجاع پرونده آنها به دادگاه تا تعیین تکلیف نهایی فعالیت آنها متوقف و پلمپ شد.
وی افزود: این واحدها با توجه به اخطاریه اداره بهزیستی در سال های گذشته تعهد داده بودند تا غبار گیر استاندارد بر روی دستگاه های خود نصب کنند اما طی این مدت به این مساله بی توجهی کرده بودند که نتیجه آن آلودگی محیط زیست و اعتراض مردم را در برداشته است .
نجاری افزود: دانه بندی غبارهای تولیدی ناشی از فعالیت سنگ کوبی در حد میکرون است که به راحتی وارد سیستم تنفسی می شود و حتی در قسمت زیرین ریه می تواند ته نشین شده و باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد شود ضمن اینکه این گرد و غبار تا شعاع زیادی پراکنده شده و روی محصولات کشاورزی می نشیند و باعث جلوگیری از رشد طبیعی آنها می شود.
به گزارش ایرنا رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: با وجود وضعیت کنونی ادامه فعالیت این 2 واحد امکان پذیر نبوده و لذا پرونده آن به دادگاه ارجاع داده شد و در حال حاضر در مرحله رسیدگی قرار دارد و تا پایان سال، حکم لازم در خصوص شرایط ادامه فعالیت آن صادر می شود.
گفتنی است؛ شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی فعالیت های صنایع معدنی در استان همدان است که از جمله آنها می توان به استخراج سنگهای ساختمانی و سنگبری اشاره کرد.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی نزدیک به 185 هزار تن در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .
اخبار مهم خبرگزاری ایرنای کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید .
1181/7525
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.