مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح بهسازی روستای نازول بخش سامن ملایر افزود: این طرح ها شامل اجرای طرح هادی بهسازی در روستاهای نازول، مصلحان، میشن، کمازان و فاز دوم روستاهای کهکدان و کوسج خلیل است.
حسن ظفری گفت: در دهه فجر امسال 31 طرح عمرانی بنیاد مسکن با اعتبار 700 میلیارد ریال در سطح استان همدان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
وی بیان کرد: از این تعداد 21 طرح مربوط به بهسازی روستایی، 9 طرح مقاوم سازی مسکن روستایی و یک طرح مسکن شهری است که 10 طرح مربوط به شهرستان ملایر است.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 16 طرح در ملایر تعریف شد، افزود: از این تعداد 6 طرح بهسازی در روستاهای این شهرستان افتتاح و در این راستا 30 هزار تن عملیات آسفالت ریزی در 16 روستا انجام شد.
ظفری افزود: از سال 94 تاکنون با استفاده از قیر یارانه ای، در بیش از 303 روستای استان عملیات اجرای آسفالت انجام شده است که شامل 230 کیلومتر آسفالت با یک میلیون و 860 هزار مترمربع مساحت می شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها شاخص بهسازی استان همدان را ارتقاء داد، گفت: میانگین شاخص بهسازی در کشور 41 درصد است، در حالیکه این میزان در استان همدان بالای 50 درصد است.
وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات بنیاد مسکن استان همدان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیان کرد: 120 نیروی این نهاد همراه با 37 گروه اجرایی در منطقه سر پل ذهاب مشغول فعالیت هستند که احداث هفت هزارو 400 واحد مسکنی را بر عهده گرفته ایم.
به گزارش ایرنا، همزمان با ششمین روز از ایام دهه فجر 10 طرح بنیاد مسکن ملایر با اعتبار 87 میلیارد و 200 میلیون ریال شامل 6 طرح بهسازی بهره برداری و عملیات اجرایی چهار طرح بهسازی روستاهای ملایر با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال آغاز شد.
همچنین به طور همزمان 173 واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده با اعتبار 15 میلیارد و 150 میلیون ریال تحویل متقاضیان شد.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنای کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.