فرزاد تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه زمین این مدرسه توسط خیر احمدعلی فقیری اهدا شده است افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال در 700 متر مربع احداث شده است.
وی اضافه کرد: مدارس این استان در خریداری و نصب بخاری های گازی استاندارد (هرمتیک) با هدف اصلاح و بهینه سازی مصرف سوخت، پیشرو است.
وی با بیان اینکه در این راستا قرارداد خرید 2 هزار و 600 دستگاه بخاری گازی استاندارد هرمتیک با شرکت شوکت در شهرستان رزن منعقد شده افزود: 500 دستگاه از این بخاری ها از سوی شرکت سازنده به اداره کل نوسازی مدارس همدان تحویل و در بین مناطق آموزشی استان توزیع شده است.
تیموری اضافه کرد: عملیات نصب این بخاری ها در مدارس آغاز شده و تلاش می شود به مرور این بخاری ها جایگزین بخاری های گازی دودکش دار معمولی در مدارس شوند.
وی با اشاره به استفاده از بخاری هرمتیک کم مصرف مدرسه یاسر روستای قلی لاله گفت: تعویض بخاری گازی به هرمتیک در دیگر مدارس هم در دستور کار قرار دارد.
هم اکنون گرمایش 26 درصد از مدارس استان همدان با بخاری های گازی استاندارد دودکش دار انجام می شود.
گفتنی است همزمان با دهه فجر امسال 840 طرح در نقاط مختلف استان همدان بهره برداری و عملیات اجرایی 160 طرح آغاز می شود.
با بهره برداری از این تعداد طرح برای 2 هزار و 680 نفر شغل ایجاد می شود و در مجموع برای یک هزار طرح یاد شده، 10 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.