قائم مقام مدیرعامل شرکت های بافتینه و بافتسان ملایر روز پنجشنبه در این آیین اظهار کرد: ظرفیت تولید سالیانه شرکت بافتسان 47 هزار تن منسوج نبافته است که برای سال97 این ظرفیت به 80 هزار تن افزایش می یابد.
علی اکبر کریمی تعداد اشتغال ایجاد شده در شرکت بافتسان را 400 تن عنوان کرد و افزود: این تعداد با بهره برداری از طرح های توسعه ای شرکت به 655 تن در سال 97 می رسد و با افتتاح طرح توسعه دوخت لباس یکبار مصرف، 600 شغل جدید نیز به این تعداد اضافه می شود.
وی سرمایه گذاری ارزی شرکت بافتسان را 52 میلیون یورو و سه هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این سرمایه گذاری با بهره برداری از طرح های توسعه ای در سال آتی به 90 میلیون یورو و 6 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش می یابد.
کریمی اضافه شدن بخش جدیدی به ظرفیت تولید سالیانه 9 هزار تن و خط تولید جدید پارچه های اسپان باند با ظرفیت تولید 23 هزار تن در سال و در مجموع 32 هزار تن به ارزش 38 میلیون یورو و یک هزارو 500 میلیارد ریال و اشتغال 225 تن را از طرح های توسعه ای این شرکت در حال حاضر عنوان کرد.
وی گفت: محصولات شرکت بافتینه و بافتسان تولید جدیدترین پارچه های منسوج نبافته اسپان باند با پیشرفته ترین فناوری روز جهان قابل مصرف در صنایع بهداشتی و پزشکی و صنعتی است که می تواند نیاز یک هزار و 600 واحد صنایع پایین دستی را تامین می کند.
کریمی ابراز کرد: سهامداران مجموعه شرکت بافتینه و بافتسان با هدف تامین نیاز مواد اولیه خود برای تولید 180 هزار تن پلی پروپیلن گرید نساجی به ارزش 250 میلیون یورو و اشتغال 410 تن در فاز نخست در جوار پالایشگاه شازند اراک اقدام به سرمایه گذاری مستقیم کرده است.
به گزارش ایرنا، همزمان با سفر یکروزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شهرستان ملایر، عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت بافتسان با میزان سرمایه گذاری یک هزار و 67 میلیارد و 200 میلیون ریال در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع با اشتغالزایی 225 تن آغاز شد که قادر به تولید 23 هزار تن منسوج بی بافت (اسپان باند) در سال است.
همچنین طرح توسعه شرکت بافتسان با حجم سرمایه گذاری 386 میلیارد و 100 میلیون ریال و ظرفیت تولید 9 هزار تن منسوج بی بافت افتتاح شد که برای 30 تن اشتغال ایجاد کرده است.
طرح توسعه تولید منسوج بی بافت شرکت بافتینه به میزان سرمایه گذاری 152 میلیارد و 218 میلیون ریال با ظرفیت تولید چهار هزار تن در سال و اشتغالزایی 30 تن از دیگر طرح هایی بود که با حضور وزیر علوم به بهره برداری رسید.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.