به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان در این آیین گفت: با بهره برداری از طرح های دهه فجر امسال در استان همدان زمینه اشتغال برای 2 هزار و 700 تن فراهم خواهد شد.
رضا قیاسی بیان کرد: استان همدان ویژگی های بالایی برای سرمایه گذاری دارد که موقعیت راهبردی ، دسترسی به راه ها و بزرگراه ها، شبکه ریلی، میراث فرهنگی، باستانی، موقعیت های طبیعی و گردشگری آن همانند سایر نقاط کشور بارز است.
وی با بیان اینکه آثار باستانی و طبیعی استان همدان در تمام نقاط استان پراکنده است و زیرساخت های خوبی در حوزه گردشگری ایجاد شده، افزود: همه این آثار گردشگری و طبیعی باید برای استان همدان آورده داشته باشد و این جز با توسعه صنعت گردشگری محقق نمی شود.
وی استان همدان را یکپارچه مستعد اولویت اول گردشگری دانست و ادامه داد: در گردشگری باید به مسیری برویم که هدف گردشگری است و با ایجاد زیرساخت ها، گردشگران را به شهرهای مختلف استان همچون شهر جهانی لالجین، شهر ملی منبت، شهر سراب ها و مخمل سبز استان هدایت کنیم.
قیاسی ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: سرمایه گذاران در این شرایط به عنوان بهترین افراد باید مورد احترام باشند و باید آنها را تکریم کرده و روند کار را برای آنها تسهیل کنیم.
معاون استاندار همدان خاطرنشان کرد: هر کسی امروز در حوزه سرمایه گذاری گام برمی دارد، بهترین فرد است و سرباز واقعی این مملکت باید امروز در حوزه اقتصادی سربازی کند.
قیاسی گفت: اگر مشکل اقتصادی ما حل نشود، مشکل اجتماعی ما نیز حل نمی شود و این در گرو سرمایه گذاری است که باید زمینه و بستر را برای ورود سرمایه گذاران مهیا کنیم و این وظیفه مهم بر دوش دولتمردان است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز گردشگری را یکی از ظرفیت های بسیار عمیق و گسترده کشور در زمینه اقتصادی دانست و گفت: همه مسئولان به این ظرفیت عظیم واقف هستند، اما نیازمند کار و تلاش زیربنایی است.
عبدالعظیم رضایی با بیان اینکه گردشگری برای استان همدان یک موقعیت و ظرفیت ویژه است، افزود: با توجه به اینکه همدان میزبان 2 رویداد بزرگ بین المللی در سال 2018 است، باید برنامه ریزی های گسترده ای در این زمینه صورت گیرد.
وی ادامه داد: ملایر نیز با وجود آثار تاریخی، گردشگری، فرهنگی و طبیعی در کنار صنایع دستی و شهر ملی منبت، باید سهم خود را از این رویداد برای جذب گردشگر و توریست داشته باشند و بسته کاملی برای ارایه به گردشگران و کسانیکه به ملایر سفر می کنند، تهیه کنیم.
وی بر لزوم رفع نقاط ضعف در حوزه گردشگری تاکید و بیان کرد: ورود بخش خصوصی و احداث مجتمع گردشگری اقامتی و پذیرایی در این شهر که از سال 90 در فاز های مختلف راه اندازی شده، یک مجموعه بسیار خوب و آبرومندانه است که سرمایه گذار آن نیز نگاه توسعه ای به حوزه گردشگری دارند.
رضایی بهره برداری از هتل های اقامتی در فاز دوم و احداث رستوران و آکواریوم و شهربازی در فاز سوم را تکمیل کننده این اقدامات دانست و ادامه داد: رستوران آکواریوم و شهربازی با امکانات بهتر از مجموعه گنجنامه همدان خواهد بود که می تواند مدت اقامت گردشگران را در ملایر افزایش دهد.
وی ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در اجرای این طرح با وجود مشکلات اقتصادی را قابل تقدیر دانست و گفت: باید موضوع گردشگری برای شهرستان را یکی از اولویت های اصلی بدانیم و از مسئولان استانی می خواهیم در این حوزه توجه ویژه ای از شهرستان به عمل آورند.
معاون سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز بیان کرد: بیشتر برنامه ریزی و فعالیت های استان در این حوزه به منظور ایجاد درآمد بیشتر و اشتغال متمرکز شده است.
رزیتا ناصرالمعمار به منظور عدم وابستگی به صنعت نفت یکی از راه های دستیابی به برنامه های تعیین شده در برنامه ششم توسعه را تمرکز بر حوزه گردشگری دانست و افزود: تمامی دست اندرکاران صنعت گردشگری استان در بخش دولتی و خصوصی تلاش می کنند تا توانمندی ها و قابلیت های گردشگری منطقه خود را شناسایی و معرفی کنند.
وی با بیان اینکه ملایر قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد که موجب شده به جایگاه واقعی خود برسد، ادامه داد: با سرمایه گذاری و شناسایی قابلیت های گردشگری در راستای رسیدن به اهداف خود گام برداشته که سرمایه گذار مجتمع گردشگری الماس ملایر یکی از سرمایه گذاران موفق این شهرستان و استان است.
به گزارش ایرنا، ناصرالمعمار بیان کرد: با توجه به اینکه ملایر به عنوان شهر ملی منبت شناخته شده، سرمایه گذاری هایی که قرار است در مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری ایجاد شود و مجوزهایی که در راستای همین اهداف به منظور ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، سایت و مجتمع های گردشگری ایجاد شوند، موجب می شود بهتر بتوانیم این منطقه را که قابلیت ویژه ای در صنعت گردشگری دارد، معرفی کنیم.
مدیر مجتمع گردشگری الماس ملایر نیز گفت: این مجتمع سال 88 در فاز نخست با میزان سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم 20 و غیرمستقیم 57 تن در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع احداث شد.
امین ابوالقاسمی ادامه داد: فاز دوم این مجموعه در سال 93 شامل ایجاد سوئیت های اقامتی با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع با اشتغالزایی پنج تن و تعداد 40 تخت احداث شد.
وی بیان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی فاز سوم این مجتمع شامل رستوران آکواریوم و شهر بازی در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع با سرمایه گذاری بالغ بر 60 میلیارد ریال آغاز شده که در مدت زمان 2 سال به بهره برداری می رسد.
ابوالقاسمی افزود: با بهره برداری از این طرح برای 15 تن به طور مستقیم و برای 20 تن به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مجتمع گردشگری الماس ملایر در 2 کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده که با بهره برداری کامل از این مجموعه برای 122 تن اشتغال ایجاد می شود و 10 هزار مترمربع مساحت دارد.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.