به گزارش ایرنا رسول منعم شامگاه یکشنبه در نشستی با سیدعبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی ایران با بیان اینکه برخورداری از پیست بین المللی تاریک دره، قلل مرتفع و کوهستانی با قابلیت صخره نوردی در کنار یخ نوردی ، پتانسیل بالایی در گردشگری ورزشی در فصل زمستان دارد افزود: گردشگری ورزشی یکی از مهمترین بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار و نیز توریسم خارجی است و همدان ظرفیت های بالقوه در این حوزه دارد.
وی ادامه داد: با حمایت استاندار همدان زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری فراهم است.
منعم با بیان اینکه آماده میزبانی رویدادهای مهم ملی و بین المللی در رشته های مختلف هستیم ابراز امیدواری کرد: در حوزه اسکی هم بتوانیم در صورت بارش برف مناسب ، میزبانی کسب کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با تاکید بر اینکه بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار و گردشگری مهیا است گفت: با توجه به نزدیکی همدان به پایتخت، می توان از اسکی به عنوان یکی از رشته های مهم در جذب گردشگر استفاده کرد.
علی مالمیر اضافه کرد: استاندار همدان نیز حمایت لازم را از سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری دارد و تمام ظرفیت ها مهیا است.
وی بیان کرد: در کنار رشته های مفرح ورزشی نظیر اسکی، بومی گردی و طبیعت گردی نیز از اهمیت خاصی در جذب گردشگر برخوردار است.
رئیس فدراسیون اسکی کشور نیز آمادگی خود را برای برگزاری رقابت های ملی و بین المللی به میزبانی همدان در صورت بارش مطلوب برف اعلام کرد.
سیدعبدی افتخاری با بیان اینکه نزدیکی تهران به همدان یکی از مزیت های مطلوب در استقبال اسکی بازان از پیست همدان خواهد بود افزود: با توجه به ترافیک مسیر پیست های دیزین و شمشک، همدان می تواند پیست جایگزین برای فعالیت اسکی بازان تهران و سایر شهرها باشد.
وی خاطرنشان کرد: البته زیرساخت های خدماتی و رفاهی نیز باید در پیست اسکی همدان در سطح مطلوب فراهم شود تا بتواند گردشگر بیشتری را جذب کند.
پیست اسکی همدان به عنوان یکی از پیست های بین المللی کشور به شمار می رود.
این پیست در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر همدان واقع شده است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.