به گزارش ایرنا، در حالیکه همدان سال گذشته تنها یک نماینده در رقابت های بین المللی جام تختی داشت، امسال با برنامه ریزی مطلوب هیات کشتی و تلاش مربیان و کشتی گیران توانست سه سهمیه حضور در این تورنمنت مهم بین المللی که در تقویم فدراسیون جهانی قرار دارد، شرکت کند.
سال گذشته دانیال شریعتی در وزن 97 کیلوگرم تنها نماینده کشتی همدان در جام بین المللی تختی بود و حالا علاوه بر حضور این کشتی گیر در جام سی و هشتم، جمال میرزایی در وزن 92 کیلوگرم و علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم نیز در این مسابقات به عنوان نماینده استان همدان حضور می یابند.
همدان در سال های گذشته همواره در رقابت های معتبر جام تختی موفق نبوده است و امسال امید به کسب مدال در این مسابقات دارند.
در بین کشتی گیران همدانی حاضر در جام سی و هشتم، جمال میرزایی به مراتب باتجربه تر از مابقی همدانی ها است ضمن اینکه به تازگی توانست در مسابقات اوپن کشور عنوان قهرمانی را کسب کند.
حضور وی در یک وزن پایین تر نیز باعث شده تا با شرایط بهتری بتواند در مسابقات اوپن کشور به مقام نخست برسد و حال این فرصت طلایی برای او به دست آمده تا با کسب عنوان در جام تختی بتواند پس از سال ها بازهم به دوبنده تیم ملی نزدیک شود.
میرزایی در سال های گذشته نتوانست حضوری پرفروغ در رقابت های کشتی داشته باشد و او نیز همانند میثم مصطفی جوکار رفته رفته از اوج فاصله گرفت.
حالا این کشتی گیر همدانی که سابقه مدال های طلا در رقابت های قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی را در ترکیب تیم ملی دارد، بازهم درصدد بازگشت به دوران اوج خود است.
علیرضا کریمی دیگر کشتی گیر همدانی نیز در عین جوانی توانسته مسیر خوبی را در رسیدن به سکوهای قهرمانی در پیش بگیرد.
وی با وجود اینکه جزو کشتی گیران مطرح کشوری نیست اما از جسارت و جنگندگی خوبی برخوردار است و حالا این فرصت مناسب را به دست آورده تا در آوردگاه جام تختی و در حضور بزرگان کشتی جهان سرشاخ شود.
دانیال شریعتی دیگر نماینده همدان در جام تختی نیز عضو تیم ملی جوانان است و در ماه های اخیر دچار افت بدنی شده و حتی در عملکردش نیز تاثیر منفی گذاشته است.
دانیال اگر می خواهد همچون گذشته دوبنده اصلی تیم ملی جوانان و سپس رده های بالاتر سنی را به دست آورد باید نسبت به کسب نتایج لازم در رقابت های آتی بیشتر تلاش کند.
این کشتی گیر سنگین وزن مدتی از دوران اوج خود فاصله گرفته اما اکنون تمرین منظم و با برنامه ای را در پیش دارد تا بتواند در جام بین المللی تختی که از اهمیت خاصی نزد مربیان تیم های ملی برخوردار است، عملکرد مورد قبولی را ارایه دهد.
رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای 19 و 20 بهمن ماه در سالن شهید پورشریفی تبریز برگزار می شود.
7520/2090
گزارش از: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.