کمال سعدی آل کثیر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز اظهار کرد: متاسفانه در گذشته تنها در سه یا چهار نقطه از استان ورزش کبدی دایر بود و جوانان دیگر شهرستان ها از فعالیت در این رشته بی نصیب بودند و همین امر موجب شد تا کبدی خوزستان نتواند در مسیر پیشرفت گام بردارد.
مربی خوزستانی تیم ملی کبدی با بیان این که شهرستان هایی همچون دزفول، مسجدسلیمان و ایذه از پتانسیل بسیار بالایی برای حضور در این رشته برخوردار هستند اما به دلیل بی توجهی مسئولان گذشته از این شهرستان ها غافل شده ایم افزود: قطعا اگر بتوانیم از ظرفیت و استعدادهای این شهرستان ها استفاده کنیم شاهد پیشرفت چشم گیری در کبدی خوزستان و حتی تیم ملی خواهیم بود.
وی مشکل اصلی کبدی استان را معرفی نشدن صحیح این رشته به نوجوانان و جوانان دانست و گفت: با توجه به وقفه ای که در فعالیت در حوزه ورزش کبدی استان رخ داد بساری از جوانان ما در شهرستان ها اطلاعات کاملی از این رشته در اختیار ندارند.
سعدی آل کثیر با بیان این که برای پیشرفت کبدی استان باید استعدادیابی را از محلات و مدارس شروع کرد و گفت: با توجه به این که کبدی جزو ورزش های محله ای در خوزستان به شمار می رود و به نام 'زو' و 'اچ دی' شناخته می شود باید کار استعدادیابی را در محلات و مهمتر از آن مدارس آغاز کرد.
وی به احداث خانه کبدی پس از 14 سال در خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیلی که در اختیار داریم با ارائه یک برنامه ریزی مناسب می توانیم جزو بهترین های کشور باشیم و در تیم های ملی چندین بازیکن خوزستانی داشته باشیم.
مربی تیم ملی کبدی در خصوص عنوان سومی ایران در رقابت های آسیایی گرگان گفت: در این مسابقات اگرچه می توانستیم به بازی فینال راه پیدا کنیم اما عملکرد قابل قبولی داشتیم. با توجه به این که بسیاری از بازیکنان ما در تیم های باشگاهی هند بازی می کنند و از این تیم شناخت دارند، قهرمانی آسیا و جهان دور از دسترس نیست.
/6002/9879
خبرنگار: محمد شاکری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.