فرزاد تیموری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: دهه فجر امسال 15 طرح شامل 13 مدرسه، یک سلف سرویس و یک وضو خانه بهره برداری می شود.
وی اضافه کرد: مدارس آماده بهره برداری شامل 55 کلاس و 30 اتاق درس است و مجموع اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از طرح های دهه فجر 65 میلیارد و 760 میلیون ریال بوده است.
وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی 10 مدرسه با اعتبار 95 میلیارد و 700 میلیون ریال با زیربنای هشت هزار و 114 متر مربع آغاز می شود که 2 مدرسه از این تعداد متعلق به بیناد برکت است.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان گفت: اداره کل نوسازی ، عهده دار طرح های عمرانی آموزش و پرورش، کانون های پرورش فکری و طرح های خیرساز و مشارکتی است.
تیموری بیان کرد: استان همدان دارای 19 منطقه آموزش و پرورش با 2 هزار و 567 مدرسه، 12 هزار و 133 کلاس درس است که 266 هزار و 858 دانش آموزان در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: امسال 366 طرح عمرانی و 120 طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی اجرایی شده است که اعتبار مورد نیاز 258 از منابع استانی، 64 طرح از منابع ملی و مابقی از سوی بنیاد برکت و خیران تامین شد.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان گفت: اعتبارات حوزه عمرانی نوسازی مدارس در سال 96 به 504 میلیارد ریال رسید که نسبت به سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش داشته است.

**حذف کامل بخاری چکه ای از سیستم گرمایشی مدارس همدان
تیموری بیان کرد: از محل اعتبارات ملی سیستم گرمایشی پنج هزار 165 کلاس درس متعلق به 829 مدرسه با هزینه کرد 265 میلیارد ریال استاندارد سازی شدند.
وی با بیان اینکه حذف بخاری نفت سوز از سیستم گرمایشی مدارس در دستور کار است اظهار کرد: مجوز استفاده از بخارهایی دودکش دار استاندارد برای مدارس با جمعیت کمتر 20 دانش آموز دریافت شده است.
وی اضافه کرد: همچنین مدارس با جمعیت بیش از 20 دانش آموز به بخاری گاز سوز کم مصرف و استاندارد مجهز می شوند.
وی بیان کرد: سیستم گرمایشی 323 مدرسه نفتی بود ولی از این تعداد 282 مدرسه استاندارد سازی و بخاری نفتی آن به گازی تبدیل شد.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان افزود: استاندارد سازی سیستم گرمایشی 41 مدرسه باقی مانده که بیشتر این مدارس دارای دانش آموز کمی هستند یا در روستایی واقع شدند که فاقد شبکه گاز است یا داخل کانکس تحصیل می کنند.
تیموری تاکید کرد: در هیچ کلاسی بخاری چکه ای استفاده نمی شود و تنها 41 مدرسه ای این استان با بخاری نفتی کاربراتور دار استاندارد گرم می شوند.
وی بیان کرد: استفاده از سیستم های گرمایشی کم مصرف که در رزن تولید می شود موجب کاهش مصرف گاز از 6 دهم به 2 دهم متر مکعب در هر یک ساعت، صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش هزینه و افزایش تامین اکسیژن مورد نیاز در داخل کلاس می شود.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان اظهار کرد: قرارداد خرید و نصب 2 هزار و 600 دستگاه بخاری های گازی استاندارد (هرمتیک) با هدف اصلاح و بهینه سازی مصرف سوخت منعقد شده و تاکنون 600 دستگاه بخاری خریداری و در مدارس نصب شده است.

** 71 مدرسه در کانکس تشکیل می شود
تیموری با بیان اینکه 71 مدرسه همدان در کانکس تشکیل می شود گفت: این کانکس ها بیشتر در روستای دارای زیر 10 دانش آموز که تنها مدرسه ابتدایی دارند فعال هستند.
وی اضافه کرد: ولی در مناطقی که بیش از 15 دانش آموز در حال تحصیل هستند ساخت مدرسه یک و 2 کلاسه در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان خاطرنشان کرد: یکی از روستاهای این استان چهار محصل دارد بنابراین ساخت یک باب مدرسه در این روستا به صرفه نیست.
تیموری افزود: این دانش آموزان با تامین هزینه رفت و آمد از سوی آموزش و پرورش به یکی از روستاهای مجاور عزیمت کرده و در آنجا مشغول به تحصیل هستند.

** 35 درصد مدارس همدان نیازمند تخریب و مقاوم سازی دارد
وی گفت: برای بررسی استحکام مدارس در برابر زلزله، تمامی مدارس کشور از جمله همدان بازدید و برای آنها شناسنامه فنی صادر شد.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان اضافه کرد: تعدادی از مدارس این استان نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
وی ادامه داد: هر چند شماری از مدارس نیازمند تخریب و بازسازی است ولی این مدارس در صورت بروز زلزله به علت برخورداری از شناژهای افقی و عمودی مشکلی ایجاد نمی کنند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.