قربانعلی اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری دومین سمینار ترویج فناوری نانو برای دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه در دبیرستان فاطمیه شهر قره آغاج اظهار کرد: کاربرد فناوری نانو در زمینه ‌های مختلف پزشکی، صنایع، کشاورزی و داروسازی روز به روز در حال گسترش است.
وی افزود: سرعت تغییر و پیشرفت در جهان در زمان حاضر شتاب بیشتری دارد و برای همسو شدن با این تغییرات و پیشرفت ها، باید توجه بیشتری به تکنولوژی و فناوری های جدید شود.
اسدی گفت: دانش آموزان نیز باید با فناوری نانو آشنا شوند زیرا که در آینده ای نزدیک و با به کار گیری این فناوری بسیاری از مشکلات موجود برطرف می شود.
در این سمینار با تدریس رضا صیاد، دانش آموزان با مواردی همچون ابعاد نانو، روش های ساخت نانو مواد، کاربردهای نانو مواد و برخی مواد نانو ساخت ایران همچون فیلترهای تصفیه هوا، سرامیک ها و البسه آنتی باکتریال و همچنین بهره گیری از این علم در پزشکی آشنا شدند.
شهرستان چاراویماق دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی (شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی) و شادیان (شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی)، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با 35 هزار جمعیت در 180 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: سجاد عبدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.