سردار بخشعلی کامرانی صالح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت 300 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق نیز در استان همدان توقیف شده است.
وی اضافه کرد: ارزش کالاهای مکشوفه در سال جاری یک هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به 10 ماهه سال گذشته میزان کشفیات از نظر ریالی 25 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: بخش زیادی از کالاهای قاچاق کشف شده ترانزیتی بوده و به مقصد دیگر استان ها بارگیری شده بودند ولی هشیاری پلیس موجب به دام افتادن قاچاقچیان در حوزه استحفاظی همدان شد.
سردار کامرانی صالح بیان کرد: رویکرد پلیس ضربه زدن به سرشبکه های قاچاق کالا و ارز است و در این راستا شمار پرونده های با ارزش بالای یک میلیارد ریال به بیش از یکصد فقره رسیده است.
وی بیان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای اقتصاد مقاومتی باید از منظر فرهنگی نیز برای تحقق منویات معظم له تلاش کرد.
فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: یکی از این مولفه ها فرهنگسازی ، مصرف کالاهای تولید داخل کشور است تا با این شیوه بتوان در شتاب دادن به چرخ اقتصاد کشور سهیم شد.
سردار کامرانی صالح اضافه کرد: بی رغبتی به خرید کالاهای خارجی، زمینه کاهش ورود کالای قاچاق را فراهم می کند در حالیکه استقبال از کالای قاچاق موجب رکود واحدهای تولیدی و از بین رفتن فرصت های شغلی می شود.
وی افزود: یکی از مهمترین مولفه ها برای هدایت مردم به خرید کالای داخلی توجه به کیفیت تولیدات است و در این صورت می توان از مصرف کننده خواست که خرید کالای داخلی را به تولیدات خارجی ترجیح دهد.
فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: در تولید کالای داخلی علاوه بر کیفیت باید ذائقه و میزان توان مالی مصرف کنندگان نیز مد نظر قرار گیرد تا همه اقشار توان خرید کالا را داشته باشند.
سردار کامرانی صالح گفت: برخورد با تهیه و عرضه کنندگان کالای قاچاق یکی از برنامه های محوری پلیس برای تحقق منویات رهبری است و عوامل انتظامی با تمام توان برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق تلاش می کنند.
وی از شهروندان خواست موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 به عوامل انتظامی همدان اطلاع رسانی کنند.
121 باند قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه در این استان شناسایی و منهدم شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش را نشان می دهد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.