سردار بخشعلی کامرانی صالح روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اعضای 2 باند سرقت که به تازگی منهدم شد در خارج از استان بودند.
وی اضافه کرد: این افراد با شناسایی منازلی که اعضای خانواده در آن حضور ندارند اقدام به سرقت اموال با ارزش می کردند.
وی ادامه داد: یکی از مولفه های مهم برای پیشگیری از سرقت رعایت مسائل ایمنی در نگهداری از اموال به ویژه اشیای با قیمت است.
فرمانده انتظامی استان همدان هشدار داد: طلا ، جواهرات و پول نقد را نباید به صورت انبوه در منزل نگهداری کرد چراکه احتمال سرقت این گونه اموال به ویژه هنگام خالی بودن منزل بسیار زیاد است.
سردار کامرانی صالح با بیان اینکه هنگام عزیمت به مسافرت و خالی بودن منزل برای چند روز به طور حتم باید به طور کامل راه های نفوذ سارق را سد کرد اضافه کرد: همچنین حضور نداشتن در منزل و عزیمت به سفر را باید به یکی از همسایگان مورد اعتماد اطلاع داد تا آنها هر گونه رفت و آمد مشکوک را به صاحب خانه و پلیس اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه طایفه فیوج به صورت خانوادگی سرقت می کنند به عنوان یکی از سرقت های صورت گرفته توسط این طیف پرداخت و گفت: در یکی از استان های مجاور سارقان از خالی بودن یک منزل مسکونی مطلع می شوند و به صورت خانوادگی وارد منزل شده و یکی از زنان سارق پس از ورود به منزل در یک حرکت عادی اقدام به آب و جاروی کوچه می کند.
وی اظهار کرد: اقدام آنها آنچنان حرفه ای و حساب شده بود که وقتی مرد همسایه، این زن ناشناس را در حال آب پاشی و جارو جلوی در می بیند فکر می کند که یکی از بستگان همسایه است.
سردار کامرانی صالح ادامه داد: در حالیکه این اقدام سرپوشی برای سرقت بوده و دیگر سارقان در داخل منزل اشیای با قیمت و طلا و جواهرات را به سرقت برده و در فرصتی مناسب این خانه را ترک می کنند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.