به گزارش خبر آنلاین و به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار "کامرانی صالح" گفت: موقعیت ویژه استان البرز زمینه ساز برخی از آسیب های اجتماعی است که دامنگیر آن شده ، نزدیکی به پایتخت و کمتر بودن هزینه های اسکان و زندگی موجب شده تا شاهد نرخ رشد جمعیت و مهاجرپذیری بالایی در این استان باشیم.

این مقام انتظامی افزود: تنوع قومیتی بالا، وجود چهار زندان بزرگ کشور، دسترسی بالای مواصلاتی به دیگر استان ها، وجود مناطق اسکان حاشیه ای و غیر رسمی از جمله عوامل بسترساز برخی از آسیب های اجتماعی در البرز است.

وی اظهار داشت: برای حل این معضل باید در خصوص علل پیدایش، شرایط و عواملی که موجب ظهور چنین پدیده ای می شود، شبکه های پیچیده ای که متکدیان را به چنین کاری وامی دارند، سازمان هایی که مسئول مبارزه با این معضل اجتماعی هستند، امکاناتی که جهت بازپروری متکدیان وجود دارد و عوامل و شرایطی که با این پدیده رابطه نزدیک و تنگاتنگ دارند را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

فرمانده انتظامی البرز تأکید کرد: پاسخگویی به پرسش هایی از این قبیل بدون اطلاعات آماری دقیق و کافی در این زمینه ها و تحلیل های جامع و مبتنی بر اصول جامعه شناسی ممکن نیست و احیانا نتیجه ای که به دست می دهیم بسیار محدود خواهد بود.

سردار کامرانی صالح ابراز داشت: نقش رسانه‌ها در افزایش آگاهی مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی از قبیل تکدی گری انکارناپذیر است و اگر اطلاع رسانی های درست و مستمر در این زمینه صورت گیرد مردم به متکدیانی که این کار را به صورت حرفه ای و باندی انجام می دهند کمک نخواهند کرد.

وی ادامه داد: تکدی گری یک زائده اجتماعی است که در پیدایش آن عوامل مختلفی دخالت دارند و آن را باید آبستن آسیب های اجتماعی متعددی قلمداد کرد زیرا اکثر بررسی های انجام شده، از رابطه بین گدایی و اعتیاد، بزهکاری، خودکشی،فساد و فحشا، لاابالی گری، سرقت و... حکایت می کنند.

فرمانده انتظامی البرز بیان کرد: فقدان اشتغال و کار، فقر مادی، پیری و از کار افتادگی، رخوت و سستی، اعتیاد، معلولیت و بیماری، مسائل خانوادگی از قبیل پاشیده شدن خانواده، مهاجرت از روستا به شهر، نابسامانی های اقتصادی از قبیل کمی درآمد در بعضی از مشاغل، بالابودن هزینه زندگی، ضعف فرهنگ حاکم بر خانواده های متکدیان، شکاف عمیق طبقاتی و ... از جمله عوامل بروز این پدیده به شمار می روند.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان گفت: طبق قانون تکدی گری جرم است و باید با آن برخورد صورت گیرد اما نکته حائز اهمیت آنست که صرفا با جمع آوری و زندانی کردن متکدیان مشکل حل نمی شود بلکه باید به صورت ریشه ای به حل این معضل پرداخت.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713730
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.