سردار بخشعلی کامرانی صالح روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان اظهار کرد: نقش رسانه در تنویر افکار جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست، بنابراین باید این وظیفه و رسالت به خوبی انجام شود.
وی اضافه کرد: یکی از مولفه های مهم در پیوستگی تعامل رسانه با مخاطب، جلب اعتماد آنها است لذا باید با انکعاس صحیح اخبار، جامعه را نسبت به معضلات جامعه و رفع آن حساس کرد.
وی ادامه داد: رسانه ها نقش اثر گذاری در افزایش احساس امنیت عمومی دارند و باید با انعکاس صحیح و علمی مطالب، از ایجاد هر گونه فضای احساس ناامنی در جامعه پرهیز کنند.
فرمانده انتظامی استان همدان مثال زد: پس از وقوع 2 فقره قتل در شهر همدان برخی تصور نادرستی از آنها داشتند ولی با روشن شدن ابعاد آنها مشخص شد که به خاطر سوء ظن این حوادث رخ داده است.
سردار کامرانی صالح توضیح داد: در بسیاری از مواقع پس از بروز حادثه ای، فضای استان ملتهب نمی شود چون احساس امنیت در همدان بالا است و شهروندان به شناسایی و دستگیری مسببان این اتقاق توسط عوامل انتظامی اعتماد دارند.
وی با عنوان اینکه پلیس همواره دنبال کشف و بیان واقعیات است بیان کرد: کار پلیس علمی و بر اساس مستندات است و به این علت واقعیات از منظر پلیس با نگاهی که شهروندان به یک موضوع دارند متفاوت است.
فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: نشر برخی اطلاعات و اخبار بازتاب منفی در سطح جامعه دارد لذا می طلبد در انعکاس اخبار به این موضوع نیز توجه داشت و در این عرصه به صورت کارشناسی ورود کرد.
وی اضافه کرد: باید مطالب و اخبار منتشر شده علاوه بر واقعیت و صحت، جنبه آموزشی، هشدار دهنده و توصیه ای داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اهمیت رویکرد آموزشی رسانه ها، گفت: در پرونده ای که 49 شاکی دارد 2 فرد اقدام به سرقت چهار میلیارد ریال از حساب شهروندان کردند.
سردار کامرانی صالح بیان کرد: این 2 سارق با استفاده از یک دستگاه وانت بار اقدام به فروش اجناس در کنار خیابان ها می کردند و مردم برای پرداخت وجه کالا از دستگاه کارتخوان موجود در داخل این وسیله نقلیه استفاده می کردند.
وی اضافه کرد: سارقان با دریافت رمز از مشتری، جابجایی پول را انجام می دادند ولی در اقدامی از پیش طراحی شده هنگام کشیدن کارت عابر بانک، از این کارت اسکن گرفته و پس از رفتن مشتری با توجه به اینکه کپی کارت و رمز آن را در اختیار داشتند اقدام به سرقت از حساب فرد می کردند.
فرمانده انتظامی استان همدان توصیه کرد: شهروندان هیچگاه رمز عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهند؛ همچنین 2 کارت عابر بانک تهیه کرده و در حساب بانکی کارتی که برای خرید روزمره استفاده می کنند وجوه کمتری قرار دهند.
سردار کامرانی صالح اضافه کرد: شهروندان به دارندگان دستگاه عابر بانک سیار نیز اطمینان نکنند، چون در صورت وقوع سرقت، با توجه به جابجایی این اشخاص، دستیابی به آنها دشوار است.
وی ادامه داد: البته این به معنای بدبینی به دارندگان دستگاه عابر بانک سیار نیست بلکه به معنای هشیاری در قرار ندادن رمز حساب بانکی در اختیار دیگر افراد است.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: مهمترین عامل وقوع چنین سرقت هایی آشنا نبودن افراد به این مسائل است که رسانه ها باید با هنرمندی این معضلات را منعکس کنند.
سردار کامرانی صالح گفت: در مورد اعتیاد به مواد مخدر نیز صحبت های زیادی شده است ولی رسانه ها باید به نقش والدین در بروز این معضل بیش از گذشته بپردازند.
وی بیان کرد: به راستی والدین چه میزان در افزایش مهارت 'نه گفتن' فرزندان خود تلاش کرده اند؟ والدین چه میزان خود را در گرفتار نشدن فرزنداشان در دامن اعتیاد مسئول می دانند؟
وی ادامه داد: کم کاری خانواده در قبال فرزندان موجب گرایش فرد به سمت مواد مخدر و معتاد شدن او می شود و در این صورت با اجبار و زور نیز نمی توان فرد معتاد را اصلاح کرد.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: به تازگی باند تهیه و توزیع روانگردان 'گُل' در این استان متلاشی شد که اعضای آن دارای مدرک دکترا و فوق لیسانس بودند.
سردار کامرانی صالح درباره مصرف گل هشدار داد و افزود: فرد جوان هنگام قرار گرفتن در کنار دوستان ناباب برای اینکه در کنار آنها دچار سرزنش و سرخوردگی نشود به تعارف آنها بله می گوید.
وی اضافه کرد: این فرد به ظاهر از دست دوست خود سیگار را می گیرد ولی غافل از اینکه داخل سیگار مواد مخدر گل قرار دارد.
فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: این جوان پس از یکبار مصرف معتاد شده و به دنبال دوست خود برای تهیه به ظاهر سیگار می رود و این چرخه بارها تکرار می شود.
سردار کارمانی صالح اظهار کرد: بلای خانمانسوز اعتیاد را باید جدی گرفت و برای جلوگیری از گرفتار شدن افراد در این گرداب طراحی شده از سوی دشمن، خانواده ها هشیار باشند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.