به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سلیم کریمی روز یکشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد با محوریت گفتمان سازی و صیانت از خانواده در شهرستان سروآباد اظهار کرد: بسیاری از خانم ها از روی ناآگاهی و برای داشتن چهره ای زیبا توسط شبکه های ضد اسلامی فریب خورده و به مصرف مواد مخدر روی می آورند.
وی مبارزه با اعتیاد به عنوان معضل اصلی جامعه امروزی را نباید تنها وظیفه دستگاه قضا و نیروهای نظامی و انتظامی دانست، بلکه همه افراد جامعه باید پای کار بیایند و در راستای مبارزه با این پدیده خانمان سوز همت و تلاش کنند.
وی اضافه کرد: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد نیازمند عزم همگانی است و همه افراد جامعه باید خود را مسئول و موظف به انجام این کار بدانند.
وی ادامه داد: مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه باید به صورت یک فرهنگ در بین تمامی افراد نهادینه شود و همه خود را مسئول مبارزه با این پدیده شوم بدانند، چون اعتیاد در کمین همه افراد جامعه است و هیچ کسی نمی تواند خود را مصون از آن بداند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اضافه کرد: مبارزه با مصرف مواد مخدر باید ابتدا از نهاد خانواده شروع شود، والدین به فرزندان خود نه گفتن را بیاموزند و خطرات و آسیب های ناشی از اعتیاد را برای آنها تشریح کنند.
وی افزود: متاسفانه امروزه محیط نامناسب و نا ایمن خانواده ها زمینه گرایش نوجوانان و جوانان را به مصرف مواد مخدر افزایش داده است، محبت بیش از اندازه به فرزندان، سهل انگاری و بی توجهی والدین به فرزندان زمینه گرایش آنها به مصرف مواد مخدر را فراهم می کند.
وی گفت: آگاه سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مصرف مواد مخدر یکی از بهترین راه های مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه است که باید در جامعه به صورت فراگیر نهادینه شود.
کریمی ادامه داد: خودشناسی مهمترین مهارت زندگی است که کمتر افرادی به آن توجه می کنند، در حالی که این مقوله مهم می تواند انسان را از گرایش به اعتیاد و هرگونه معضل اجتماعی دیگری در امان نگاه دارد.
وی اعتیاد را یک خطر همیشه در کمین دانست و گفت: مصرف مواد مخدر و افزایش اعتیاد در کشورهای همسایه برای کشور ما نیز یک زنگ خطر جدی است و همه افراد جامعه باید آگاه و هوشیار باشند و خود را مصون از این پدیده شوم و خانمان سوز ندانند.
مسئول اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام استان کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه چهار هزار نفر در استان عضو این انجمن هستند، از رشد کمی جلسات انجمن خبر داد و گفت: روزانه 21 جلسه در انجمن ان ای(NA) استان برای اعضای آن برگزار می شود.
صفایی افزود: انجمن معتادان گمنام یک انجمن جهانی است که در کشور بیش از 500 هزار عضو دارد و روش بهبودی در این انجمن به صورت کمک یک معتاد به یک معتاد دیگر با روش های بسیار ساده است.
وی ادامه داد: درمان در انجمن معتادان گمنام یک شبه و معجزه آسا نیست بلکه مسیر آن یک مسیر مستمر و مداوم است که درمان در آن با جلسات شروع و با کارکرد 12 قدم ادامه دارد.
وی اضافه کرد: انجمن معتادان گمنام در شهرستان مریوان در طول هفته چهار جلسه برگزار می کند که در شهرستان سروآباد تاکنون جلسه ای برگزار نکرده اما تلاش خواهیم کرد در آینده ای بسیار نزدیک در این شهرستان نیز فعالیت خود را آغاز کند.
به گزارش ایرنا، در این همایش رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان، فرماندار سروآباد، سازمان ها و انجمن های مردم نهاد، مسئولین شهرستانی و جمعی از خانوادهای سروآبادی حضور داشتند.
در پایان این مراسم از فعالان اجتماعی در زمینه پیشگیری، درمان و مبارزه با اعتیاد تجلیل و قدردانی شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.