حسن افروخته روز چهارشنبه در کارگروه بانوان و خانواده استانداری همدان راه اندازی صندوق های خرد محلی را از مهمترین برنامه ها برای توانمندی زنان و خانواده های روستاییان عنوان کرد و افزود: این صندوق ها با همکاری جهاد کشاورزی ایجاد می شوند و در این صندوق ها ، تسهیلات ویژه و آموزش هایی در بخش حرفه آموزی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه 31 درصد متقاضیان تسهیلات بانکی صندوق کارآفرینی امید استان همدان، بانوان هستند اظهار کرد: حدود 25 درصد از مراجعه کنندگان به این صندوق موفق به اخذ تسهیلات می شوند.
رئیس صندوق کارآفرینی امید استان همدان افزود: 17 درصد مبلغ تسهیلات اعطا شده در این صندوق مربوط به حوزه بانوان بوده است.
مشاور امور بانوان استانداری همدان نیز در این نشست گفت: برگزاری نمایشگاه های عرضه محصولات بانوان در توانمند شدن زنان جامعه نقش بسزایی دارد.
طاهره دوروزی با بیان اینکه اسفندماه ماه امسال نمایشگاه عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار برگزار می شود افزود: زنان سرپرست خانوار محصولات صنایع دستی و دست ساخته های خود را می توانند در نمایشگاه های فصلی ارائه کنند.
وی بیان کرد:زنان سرپرست خانوار از دهک های پایین جامعه بوده و اکثر آنان در مناطق حاشیه ای شهر زندگی می کنند لذا باید برنامه های حمایتی برای این قشر ارائه شود.
طبق آمار اداره کل کار و رفاه اجتماعی همدان، در سالجاری 36 درصد اشتغال ایجاد شده در استان در حوزه زنان بوده است .
براساس آمار سرشماری سال 95، جمعیت استان همدان یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر اعلام شد که 880 هزار و 318 نفر از جمعیت استان را مردان و 857 هزار و 916 نفر را زنان تشکیل داده است.
جمعیت شهری استان همدان در سرشماری سال 95 ، یک میلیون و 97 هزار و 217 نفر و جمعیت روستایی استان، 639 هزار و پنج نفر اعلام شده است.
7523/1181
خبرنگار:مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.