امیرحسین بادامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: چنانچه این میزان بدهی پرداخت شود، با ارایه خدمات مطلوب به شهروندان، می توان حرکت های بزرگی در این شهرستان در حوزه برق انجام داد.
وی برخورد با انشعاب های غیرمجاز از طریق مراجع قانونی را یکی از اقدامات مهم برشمرد و افزود: در این راستا امسال 500 انشعاب غیرمجاز به انشعاب غیردائم تبدیل شد.
بادامی با بیان اینکه بیشتر انشعاب های غیرمجار در مناطق حاشیه شهر و حاشیه برخی روستاها است بیان کرد: این انشعاب ها به دلیل نداشتن پروانه ساختمانی و ممنوعیت های قانونی است که نیاز است این افراد براساس تصویب قانونی در سال 96 نسبت به انشعاب غیردائم اقدام کنند.
وی ادامه داد: بر اساس این قانون افرادی که ساخت و سازهایشان غیرمجاز است و نمی توانند انشعاب دائم و قانونی بگیرند، می توانند از انشعاب غیر دائم استفاده کنند تا زمانیکه پروانه آنها مجاز شده و نسبت به اخذ انشعاب دائم اقدام کنند.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق ملایر اظهار کرد: امسال 52 دستگاه پست های هوایی، 16 هزار خط 20 کیلو ولت، 15 هزار متر شبکه فشار ضعیف و 15 کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث شد.
بادامی اصلاح 2.5 کیلومتر شبکه فشار متوسط و اصلاح 10 دستگاه پست هوایی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: امسال در مصارف سنگین تعداد یک هزارو 200 دستگاه کنتور قابل کنترل و قرائت از راه دور تعویض شد.
وی یادآور شد: علاوه بر این برای مشترکان سه فاز عادی نیز اصلاح لوازم اندازه گیری در مرحله نخست پیش بینی شده که تعداد 50 دستگاه تعویض و تا پایان انجام خواهد شد.
وی احداث پست 63.20 کیلوولت در شهرک ولیعصر(عج) ملایر را یکی از ضرورت های این شهر برشمرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته و همراهی و کمک فرمانداری ویژه ملایر و دستگاه های اجرایی، احداث این پست به تصویب شرکت برق منطقه ای باختر رسید.
بادامی با بیان اینکه تامین منابع مالی این پست توسط شرکت برق باختر پیش بینی شده، اوقافی بودن زمین های این منطقه را یکی از مشکلات پیش روی احداث این پست عنوان کرد و افزود: نیاز است با مساعدت اداره اوقاف و امور خیریه این پست با توجه به حجم بالای ساکنان این منطقه احداث شود.
وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری برای احداث این پست، مقرر شد مرحله نخست آن به صورت موقت اجرا شود و به موازات آن بر اساس منابعی که تخصیص داده می شود، اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق ملایر ابراز امیدواری کرد: چنانچه مشکل هزینه های این پست در مکانی که قرار است احداث شود، با اداره اوقاف و امور خیریه حل شود، عملیات اجرایی آن از اواخر امسال آغاز و بتوانیم در نیمه نخست سال آینده پست موقت را به بهره برداری برسانیم.
بادامی همچنین به آمادگی این شهرستان در احداث نیروگاه های خورشیدی با توجه به ظرفیت های موجود اشاره کرد و افزود: در این راستا سرمایه گذارانی از اجرای این طرح در ملایر استقبال کرده اند که ما نیز آماده همکاری با سرمایه گذاران و انجام پیگیری های آن هستیم.
وی رفع مشکل برق بازار ملایر را از دیگر اولویت ها عنوان و بیان کرد: متولی بازار میراث فرهنگی است که در این زمینه ما مشاوره های لازم را ارایه کرده ایم و باید منابعی تامین شود تا بتوانیم مشکلات برق بخش های ناامن بازار را رفع کنیم.
بادامی با اشاره به بروز بحران برف سال گذشته در ملایر و قطعی برق و خسارت های وارد شده به برق این شهرستان گفت: پس از رفع بحران، از سال گذشته تا اوایل امسال موفق شدیم آسیب های وارد شده به شبکه ها و تاسیسات برق را رفع کنیم.
وی ادامه داد: قرار بود اعتباراتی در این زمینه از منابع استانی اختصاص پیدا کند که هنوز تخصیص پیدا نکرده و ما از طریق منابع داخلی تا حد زیادی شبکه های برق را اصلاح کردیم.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق ملایر بیان کرد: امسال نیز سعی کردیم نقاط ضعف را شناسایی و بر اساس اولویت اقدامات اصلاحی همچون استحکام بخشی به خطوط بحرانی و تقویت شبکه های برق را در راستای پایداری بیشتر تاسیسات و شبکه های انجام دهیم.
بادامی با بیان اینکه سال گذشته بیشتر این آسیب ها به دلیل شکستن شاخه های درختان به کابل های برق وارد شد، افزود: امسال با تعامل بسیار خوب شهرداری ملایر، شاخه زنی ها در سطح قابل توجهی انجام شد و مابقی نیز در حال انجام است.
وی همچنین اعتبارات برق ملایر از منابع مدیریت برق استان همدان را 80 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: از این رقم تاکنون 35 میلیارد ریال آن جذب شده که بخشی از این اعتبارات به صورت متوازن بوده و بر اساس نیاز و اجرای تاسیسات اختصاص پیدا می کند.
وی با اشاره به احداث شبکه روشنایی معابر در مسکن مهر ملایر، ایجاد زیرساخت ها برای تامین برق را از اولویت ها برشمرد و افزود: هم اکنون تمامی واحدهای احداث شده دارای انشعاب برق هستند و امسال بخش عمده ای از توسعه شبکه مسکن مهر انجام شد که در صورت تامین اعتبارات لازم، سال 97 تکمیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 118 هزار مشترک در بخش خانگی، صنعتی، کشاورزی، دستگاه های اجرایی و سایر انشعاب ها از خدمات توزیع نیروی برق شهرستان ملایر بهره مند می شوند.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.