به گزارش ایرنا دکتر محسن داودی در آیین راه اندازی این واحد گفت: دستگاه 'اندوسکوپ' که بهره برداری شد برای مشاهده و بررسی ریه ها، میان پرده و پرده جنب یا غشاء‌های ریوی و نیز دستیابی به بافت ریه‌ها استفاده می‌شود که در نتیجه کمترین آسیب و صدمه به بدن بیمار می رسد.
این مدرس پلوروسکوپیو گفت: از این پس با کمک دستگاه خریداری شده، به جای اینکه زخم بزرگی ایجاد و دست جراح به صورت کامل وارد سینه بیمار شود، از طریق یک حفره کوچک، مشاهده و دسترسی به فضای جنب و ریه ها امکان پذیر می شود.
وی جراحی های با حداقل صدمه را مدرن ترین نوع جراحی در جهان دانست و از فراهم شدن زمینه استفاده پزشکان همدان از این روش جراحی ابراز خشنودی کرد.
فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: نخستین بار است که 'توراکوسکوپی' در غرب کشور انجام می شود.
علیرضا باقری افزود: هدف مدیکال توراکوسکوپی، مشاهده فضای داخل قفسه سینه به ویژه فضای جنب است همچنین مشاهده، نمونه برداری و انجام برخی اقدامات درمانی در این فضا با این روش امکان پذیر است.
وی یادآوری کرد: پیش‌ از این روش، بیماران توسط جراحان توراکس در اتاق عمل، تحت بیهوشی عمومی و عمل باز قرار می گرفتند و علاوه بر تحمل عوارض بیهوشی های عمومی و اعمال جراحی باز، باید هزینه‌های بستری‌های طولانی مدت را نیز پرداخت می کردند.
وی گفت: روش کمتر تهاجمی توراکوسکوپی که از سال پیش در کشورمان مورد استفاده قرار گرفته است، گام موثری در حذف هزینه های بستری و عوارض بیهوشی های عمومی برای بیماران محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا همزمان با راه اندازی واحد مدیکال توراکوسکوپی، اولین عمل توراکوسکوپی غرب کشور توسط دکتر محسن داودی بر روی یک بیمار ریوی انجام شد
حدود 2 میلیارد ریال برای خرید دستگاه 'پلوروسکوپ' هزینه شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.