به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: عده ای در داخل کشور به بهانه گرانی، نارضایتی و مشکلات اقتصادی بر موج ناآرامی هایی که دشمن برپا کرد، سوار شدند و فریب دشمن را خوردند.
وی با بیان اینکه ما افرادی را که این آشوب ها و ناآرامی ها را هدایت کردند، با کسانی که فریب دشمن را خوردند، جدا می دانیم ادامه داد: گناه کسانی که برای دهن کجی به ارزش های نظام و با هدف براندازی نظام آمده بودند، نابخشودنی است و باید با آنها با قاطعیت برخورد شود.
وی با بیان اینکه نباید با گرانی ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بهانه دست دشمنان بدهیم، افزود: دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس موظف هستند به فکر معیشت، مشکلات اقتصادی، دغدغه ها و رفع گرفتاری های مردم باشند و بهانه دست دشمنان ندهند.
حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: حضور پرشور و چشمگیر مردم در 13 دی ماه در محکومیت ناآرامی های اخیر نشان داد که مردم همواره دوستدار نظام، انقلاب و ولایت فقیه هستند و این حضور وظیفه مسئولان نظام را سنگین تر می کند تا بهتر از گذشته به فکر آرامش و رفاه مردم باشند.
خطیب جمعه ملایر با اشاره به اینکه دشمن برای سال 1400 برنامه ریزی کرده تا نقشه خود را علیه ملت و نظام ایران پیاده کند، بیان کرد: دشمن امروز وقتی مطالبات مردم، گرانی ها، مشکلت اقتصادی و گلایه مندی ها را دید، بستر را برای پیاده کردن نقشه خود فراهم دید، اما به لطف خدا پوزه آنها در این اتفاقات به خاک مالیده شد.
حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه سیر و روند این تحولات را در خارج از کشور می دانیم، خاطرنشان کرد: ناآرامی ها سد راه مسایل اقتصادی و معیشتی کشور است و اینگونه مسایل و ناامنی ها به طور قطع انسجام ملی را از بین می برد.
وی تاکید کرد: همه آحاد مردم و مسئولان نسبت به حفظ انسجام ملی مکلف هستند و در مقابل زیاده خواهان و مستبدان با قدرت می ایستیم و عهد و پیام جدیدی با رهبر معظم انقلاب می بندیم.
وی گفت: اتفاقات اخیر همه مسئولان و دست اندرکاران نظام را ملزم می کند تا بیشتر به فکر دغدغه ها و مطالبات مردم باشیم، اینترنت ملی و رصد فضای مجازی را در دستور کار قرار دهیم و با حفظ وحدت ملی، انسجام و هوشیاری آب به آسیاب دشمن نریزیم.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه اتفاقات اخیر درس بزرگی به همه ما داد که به دور از غفلت بتوانیم تاکتیک دشمنان را به موقع خنثی کنیم، افزود: در این ناآرامی ها آمریکا از آشوبگران حمایت کرد و همچنان به دنبال اعمال تحریم های جدید علیه ایران است.
وی همچنین خواستار رفع مشکلات معیشتی مردم، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان، برخورد با مفسدان اقتصادی و رفع مشکلات موسسه های مالی و برگرداندن سرمایه های مردم شد و بیان کرد: عزت ملت ایران و جوانان این مملکت باید بیش از گذشته حفظ شود.
وی ادامه داد: ما منتظر این هستیم تا خبرهای خوشی از قوای سه گانه به مردم برسد و پاسخ همبستگی، وحدت و وفاق مردم در محکوم کردن ناآرامی های اخیر در راهپیمایی های گسترده 13 دی ماه از سوی مسئولان داده شود.
حجت الاسلام برقراری در عین حال از نمازگزاران درخواست کرد: با توجه به اتفاقات اخیر مراقب فرزندان خود باشند و رفتار و کردارهای آنان را بیشتر زیر نظر قرار دهند و به شایعات توجهی نکنند و ناخواسته به این شایعات دامن نزنند.
وی همچنین با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت دانشمند هسته ای شهید مصطفی احمدی روشن گفت: دشمنان با ترور دانشمندان هسته ای ما به دنبال آسیب زدن به علم هسته ای و به تعلیق درآوردن سرمایه ملی ما بودند، اما غافل از اینکه خون های پاک و مطهری همچون شهید احمدی روشن مصطفی های دیگری را خلق کرد.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان همدان در غرب کشور واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.