سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: علت بروز این سانحه رانندگی خواب آلودگی راننده میانسان این وسیله نقلیه است.
وی اضافه کرد: این خودرو پس از برخورد با حفاظ حاشیه پل، از مسیر اصلی خارج شده و به حاشیه پل سقوط می کند.
وی ادامه داد: حفاظ های پیش بینی شده برای پل ها از امنیت کافی برخوردار نیست و بلافاصله پس از برخورد یک وسیله نقلیه با آن، از جا کنده شده و خودرو از جاده اصلی خارج می شود.
رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: نصب اینگونه حفاظ های ناایمن بیشتر برای رفع تکلیف بوده؛ مگرنه با برخورد یک پراید با حفاظ نباید شاهد کنده شدن آن باشیم.
سرهنگ عزیزی گفت: بهترین راهکار برای ایمن کردن پل های موجود در مسیرهای شریانی این استان، قرار دادن نیوجرسی است و هم اینک در 80 درصد پل های موجود در آزاد راه همدان - ساوه نیوجرسی وجود دارد.
وی اضافه کرد: حداقل استاندارد جهانی اختلاف ارتفاع سطح جاده با حاشیه راه یک متر است و باید شیب این اختلاف سطح به گونه ای باشد که در صورت خروج خودرو از مسیر اصلی، وسیله نقلیه واژگون نشود.
به گزارش ایرنا، جاده 2 طرفه همدان بیجار از بلوار نجفی شهر همدان تا انتهای حوزه استحفاظی این استان در قسمت بیجار، حدود 100 کیلومتر است که سال ها افراد زیادی جان خود را در این جاده 2 طرفه در سوانح رخ به رخ از دست داده اند.
آخرین تصادف در این مرحور مربوط به برخورد کامیون ایسوزو با یک دستگاه مینی بوس در کیلومتر 74 همدان - بیجار است که منجر به مرگ 6 تن و مجروحیت 9 نفر شد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.