به گزارش ایرنا مهرداد نادری فر روز دوشنبه در شورای ورزش همگانی استان همدان اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان امکانات بسیار مطلوبی را برای تجهیز و توسعه ورزش روستاها اختصاص داده است و نمایندگان مجلس به همراه فرمانداران با مراجعه به معاونت توسعه ورزش همگانی، نسبت به دریافت اقلام و وسایل ورزشی پیگیری و اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون شهرهای ملایر، همدان، تویسرکان و اسدآباد به خانه ورزش روستایی تجهیز شده اند اظهار کرد: در حال حاضر 75 خانه ورزش روستایی در سطح استان دایر شده است و سایر شهرستان ها نیز نسبت به ایجاد خانه ورزش روستاها اقدام کنند.
رئیس هیات روستایی و بومی محلی همدان افزود: فرمانداران و نمایندگان مجلس در شهرستان های استان می توانند با توسعه خانه های ورزش روستاها نسبت به دریافت اقلام ورزشی کنند.
نادری فر با اشاره به موفقیت های کسب شده در توسعه ورزش روستایی استان همدان گفت: نوروز امسال مسابقات ورزشی با عنوان 'جام نوروز' در 450 روستای این استان برگزار شد و در تلاش هستیم نوروز سال آینده بالای 50 درصد روستاها در جام نوروز مشارکت کنند.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار بیمه شدگان ورزش روستایی و بازی های بومی محلی همدان گفت: امسال به نسبت سال های گذشته با افزایش 250 درصدی بیمه شدگان ورزشی جامعه روستایی و بومی محلی مواجه هستیم.
وی یادآور شد: همچنین امسال 40 همایش پیاده روی در روستاها برگزار شد و سال آینده این برنامه 2 برابر می شود.
وی در ادامه گفت: توسعه ورزش همگانی به عنوان یکی از بهترین راهکارها در راستای ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی به شمار می رود و در هر موقعیتی که شاهد برگزاری همایش ها و برنامه ها در رشته های همگانی نظیر پیاده روی و ورزش صبحگاهی و نیز بازی های بومی و محلی بوده ایم، با استقبال بسیار چشمگیر مواجه شده است.
وی اضافه کرد: ترویج ورزش های همگانی و نیز افزایش فضاهای ورزشی در سطح شهرستان ها به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی بسیار احساس می شود و سیاستگذاری ها در توسعه ورزش باید در این سمت و سو باشد.
نادری فر خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به فقر حرکتی به ویژه در بانوان باید نسبت به ایجاد انگیزه مضاعف در بین این قشر مهم جامعه برنامه ریزی مدون صورت گیرد و فعالیت های ویژه و اثرگذار در سلامت آنها را به اجرا گذاشته شود.
وی چشم انداز ورزش همگانی در سال 1404 را مشارکت 50 درصدی جمعیت استان عنوان کرد و افزود: باید برای رسیدن به این چشم انداز وضعیت فعلی ورزش همگانی استان مشخص شود تا بر اساس آن تصمیم گیری صورت گیرد.
نادری فر با اشاره به توجه به امر ورزش در قانون ششم توسعه گفت: سرانه های فضاهای ورزشی استاندارد و میزان توسعه زیرساخت ها در قانون ششم مشخص شده و باید برای بهره برداری طرح نیمه تمامی که امروز وجود دارد پیگیری صورت گیرد تا در اسرع وقت به بهره برداری برسد.
وی در ادامه با اشاره به فضای اختصاصی برای ورزش جانبازان افزود: در همین راستا چشم اندازی برای این موضوع مشخص و فضاها برای ورزش جانبازان مناسب سازی شود و سانس هایی از سالن های ورزشی به صورت رایگان به جانبازان اختصاص یابد.
وی با اشاره به اینکه بانوان 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند گفت: اداره ‌کل ورزش و جوانان استان همدان امکانات و سالن‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی استان را برای استفاده هیات‌های ورزشی و عموم مردم ساماندهی کرده است و بهتر است سانس های رایگان در اختیار بانوان قرار گیرد.
مدیرکل اموراجتماعی استانداری گفت: رغبت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ورزش استان همدان باید در دستور کار شورای ورزش همگانی استان قرار گیرد و با هماهنگی معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری استانداری پیگیری ماده 53 و 63 در اولویت باشد.
هم اینک پنج هزار و 500 ورزشکار روستایی و بومی محلی همدان به صورت سازمان یافته زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.