مدیرعامل انجمن دیابت همدان شامگاه شنبه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی توسط متخصصان و کارشناسان در این مرکز ارائه می‌شود همچنین کارهای تحقیقاتی در حوزه دیابت نیز با معرفی هر یک از مراکز دانشگاهی استان صورت می گیرد.
ناهید کوثری فرد هدف از تشکیل این مرکز را کنترل مطلوب دیابت، پیشگیری از بروز عوارض آن، شناساندن دیابت به جامعه و ارتقای سطح آگاهی مردم عنوان کرد.
وی فعالیت‌های مرکز دیابت را شامل پذیرش، پذیرش تمامی بیماران دیابتی تیپ 1، پذیرش و ویزیت بیماران دیابتی تیپ 2 سطح 2 و 3 که از قبل در این مرکز پرونده دارند دانست.
مدیرعامل انجمن دیابت همدان گفت: بیماران دیابتی تیپ 2 سطح 2 و 3 که پیشتر سطح 1 بودند و از مراکز بهداشتی درمانی یا مطب خصوصی و یا بیمارستان به این مرکز ارجاع داده شده اند در این مرکز پذیرش شده و برای آنها پرونده تشکیل می شود.
کوثری فرد افزود: درمان بیمارانی که برای آموزش، ر‍‍ژیم درمانی و یا معاینات دوره ای تخصصی به این مرکز ارجاع داده شده اند نیز انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا وی بیان کرد: پزشکان متخصص داخلی برای ویزیت بیماران دیابتی سه روز در هفته در این مرکز حضور دارند.
وی گفت: فعالیت‌های درمانی برای بیمارانی که از قبل پرونده دارند برحسب مورد شامل ویزیت، درخواست آزمایش، تنظیم داروهای خوراکی و انسولین، آموزش بر حسب نیاز و ارجاع به متخصص در صورت نیاز است.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش چهره به چهره توسط پزشک، پرستار و کارشناس تغذیه، کنترل فشار خون، قد و وزن و چارت در پرونده، درخواست آزمایش‌های تکمیلی و ارجاع به متخصص در صورت نیاز را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
پنج تا 6 درصد جمعیت شهری و سه درصد جامعه روستایی شهرستان همدان دیابت دارند و طبق آمار سال گذشته 10هزار فرد مبتلا به دیابت در روستاهای شهرستان همدان شناسایی شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.