سردار علی فضلی روز شنبه در آیین بزرگداشت شهید علی خوش لفظ در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان، بیان کرد: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در بزرگداشت یار صدیق امام راحل و رهبر معظم انقلاب، شهید خوش لفظ، نشان از عظمت شهید و شهادت دارد.
وی ادامه داد: زندگی این مرد خدا ترس و متدین در مسیر انقلاب و اسلام تعریف شده است و در این راه مجاهدت کرده و 11 نوبت مجروح شد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب به زیبایی از این شهید والا مقام تجلیل و تقدیر و بعد از شهادت نیز پیام دلنشینی صادر کردند.
وی با بیان اینکه ایشان الگو جامعه شدند، اضافه کرد: این شهید با حضور در عملیات های پیچیده از جمله کربلای 4 و 5 مجاهدت های بسیاری کرد.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: رزمندگان دفداع مقدس از جمله این شهید والامقام، از شاگردان و یادگاران شهید آیت الله مدنی امام جمعه اسبق همدان بودند، فردی که در عملی کردن منویات امام راحل لحظه ای دریغ نکرد.
سردار فضلی افزود: 'وقتی مهتاب گم شد' یک کتاب تربیتی برای نسل امروز است و در این کتاب به خوبی اطاعت رزمندگان از ولی فقیه در سخترین شرایط جنگ منعکس شده است.
وی با ذکر خاطره ای از دفاع مقدس یادآوری کرد: پس از شکست در کربلای 4 علل و عوامل این شکست بررسی شد و امام راحل در یک جمله تاریخی فرمودند 'ما برای ادای تکلیف آمدیم و برای کسانی که برای انجام تکلیف آمده اند شکست و پیروزی معنایی ندارد'.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: دو هفته پس از عملیات کربلای 4 عملیات کربلای 5 انجام شد و رزمندگان به ندای امام راحل لبیک گفتند و با وجود اینکه اعلام شد رزمندگانی که آمادگی جنگ ندارند می توانند به پشت جبهه بازگردند، ولی حتی یک نفر هم عقب نشینی نکرد.

** قدردانی از مردم همدان بخاطر کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امداد رسانی مردم همدان به زلزله زدگان استان کرمانشاه صحنه ای وصف ناپذیر است.
سردار فضلی افزود: اهالی این استان به ویژه فرزندان این دیار در سپاه انصارالحسین(ع) از روز نخست زلزله اقدام به خدمات رسانی به زلزله زدگان کردند؛ همچنین ورزشکاران این استان با استفاده از خودروهای شخصی برای کمک در این مناطق حضور پیدا کردند.
به گزارش ایرنا، 'علی خوش لفظ' جانباز70 درصد دفاع مقدس پس از تحمل سال ها رنج جانبازی به شهادت رسید؛ این شهید بزرگوار در عملیات رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر 5، کربلای 4 و کربلای 5 حضور داشت و در عملیات کربلای 5 تیر به نخاع وی اصابت کرده و به شدت مجروح شد.
'وقتی مهتاب گم شد' عنوان کتاب خاطرات این شهید است که پیشتر مورد عنایت رهبری انقلاب هم قرار گرفته و سردار قاسم سلیمانی نیز در این خصوص دل نوشته ای دارد که در آن از شوقش برای شهادت می گوید.
'وقتی مهتاب گم شد' نوشته حمید حسام، روایتی عاطفی از خاطرات علی خوش‌ لفظ است.
رهبر انقلاب در دیداری با شاعران مذهبی با اشاره به بخش‌هایی از این کتاب فرمودند: 'برادرانی که اهل شعر و ذوق و هنر هستید این کتاب‌ها را بخوانید. این هنر بزرگ مجاهدت فی ‌سبیل‌الله و عشق به شهادت را در این کتاب‌ها مزمزه کنید. شماها خیلی بهتر از دیگران معنایی را که در این کتاب‌ها هست می‌توانید بفهمید. نگاه کنید'.
سپس ایشان خطاب به یکی از شاعران حاضر در جمع فرمودند: 'شما این کتاب را بخوانید،‌ از هر فصلش می‌توانید موضوعات و مضامین بکری را برای سرودن شعر انتخاب کنید'.
همچنین رهبر معظم انقلاب در پیامی این کتاب را چنین ستودند: 'بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادّعا؛ یاران حسین (علیه‌السّلام)؛ یاوران دین خدا ... و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور ... و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دلهای روشن، همّتها و عزمهایتت راسخ؛ بصیرتها و دیدهای ماورائی ... اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ی این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذّت میکند و آتش شوق را در آن سرکش ‌تر میسازد. راوی، خود یک شهید زنده است. تنِ بشدّت آزرده‌ی او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ی آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله. درباره‌ی نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از اینها است. مقدّمه‌ی کتاب یک غزل به تمام معنی است'.
همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت جانباز سرافراز دفاع مقدس «حاج علی خوش ‌لفظ» پیام تسلیتی صادر کردند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، متن پیام معظلم له به شرح زیر است: 'بسم الله الرحمن الرحیم، جانباز عزیز آقای علی خوش‌ لفظ به لقاء الله پیوست و اجر دهها سال درد و رنج جانبازی را به جایگاه والای شهادت فی سبیل‌الله پیوند زد. سلام و رحمت خدا بر این شهید عزیز که در هنگام زندگی نیز شهید زنده نامیده شد و درنگ سالها پس از دفاع مقدس، پاداش عظیم صابران را به او هدیه کرد. به روان پاک او درود میفرستم و به بازماندگان گرامی‌اش تبریک و تسلیت میگویم.سید علی خامنه‌ای'
به گزارش ایرنا مردم دارالمومنین همدان شامگاه پنجشنبه هفته گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در دانشگاه بوعلی سینا همدان با این شهید گرانقدر وداع و ظهر روز جمعه پیکر پاک و مطهر این شهید گرانقدر را بعد از اقامه نماز جمعه از حسینیه امام خمینی(ره)شهر همدان تا چهار راه شریعتی تشییع کردند تا در گلزار شهدای همدان آرام گرفت.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.