به گزارش ایرنا آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: شهید خوش لفظ یکبار شهید نشد بلکه دهها بار به شهادت رسید چراکه یک نفس کشیدن نیز برایش دشوار بود و گویی هربار با هر نفس، به مقام شهادت نائل می آمد.
وی ادامه داد:موج تقدیر و تجلیل هایی که در باب مقام شهید خوش لفظ در کشور به راه افتاد از الطاف خداوند و حساب و کتاب های پشت پرده الهی است.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه همدان با هشدار نسب به آثار مخرب ترویج بدگمانی و سوءظن در جامعه گفت: برخی گرفتار بد گمانی و سوءظن هستند و این خصلت قدرت تخریب بسیار بالایی در جامعه دارد.
آیت الله محمدی ادامه داد:بدگمانی یکی از بیماری های روحی انسان است که گاه از یک سوء ظن کوچک به سوءظن نسبت به دین و امامان و ذات مقدس الهی می رسد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم گرفتار این بیماری روحی مخرب هستند اظهار کرد:نمونه این بدگمانی زمانی است که به یک جوانی می گوییم ازدواج کن و نداشتن شغل و حقوق و خانه را بهانه می کند که این نشان می دهد که این فرد به خداوند سوءظن دارد و قدرت خداوندی را نادیده می گیرند.
وی تصریح کرد:علت اینکه برخی از افراد با انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل(ره) زاویه دارند سوءظن آنها است.
گفتنی است؛ 'طاهر خوش لفظ'، فرزند شهید علی خوش لفظ در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان در جمع نماگزاران همدانی دلنوشته ای را در وصف پدر قرائت کرد.
'علی خوش لفظ' جانباز70 درصد دفاع مقدس پس از تحمل سال ها رنج جانبازی به شهادت رسید؛ این شهید بزرگوار در عملیات رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر 5، کربلای 4 و کربلای 5 حضور داشته و در عملیات کربلای 5 تیر به نخاع وی اصابت کرده و به شدت مجروح شد.
'وقتی مهتاب گم شد' عنوان کتاب خاطرات این شهید است که پیشتر مورد عنایت رهبری انقلاب هم قرار گرفته و سردار قاسم سلیمانی نیز در این خصوص دل نوشته ای دارد که در آن از شوقش برای شهادت می گوید.
'وقتی مهتاب گم شد' نوشته حمید حسام، روایتی عاطفی از خاطرات علی خوش‌ لفظ است.
رهبر انقلاب در دیداری با شاعران مذهبی با اشاره به بخش‌هایی از این کتاب فرمودند: 'برادرانی که اهل شعر و ذوق و هنر هستید این کتاب‌ها را بخوانید. این هنر بزرگ مجاهدت فی ‌سبیل‌الله و عشق به شهادت را در این کتاب‌ها مزمزه کنید. شماها خیلی بهتر از دیگران معنایی را که در این کتاب‌ها هست می‌توانید بفهمید. نگاه کنید'.
سپس ایشان خطاب به یکی از شاعران حاضر در جمع فرمودند: 'شما این کتاب را بخوانید،‌ از هر فصلش می‌توانید موضوعات و مضامین بکری را برای سرودن شعر انتخاب کنید'.
همچنین مقام معظم رهبری در پیامی این کتاب را چنین ستودند: 'بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادّعا؛ یاران حسین (علیه‌السّلام)؛ یاوران دین خدا .. و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور .. و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دلهای روشن، همّتها و عزمهایتت راسخ؛ بصیرتها و دیدهای ماورائی .. اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ی این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذّت میکند و آتش شوق را در آن سرکش ‌تر میسازد.'
راوی، خود یک شهید زنده است. تنِ بشدّت آزرده‌ی او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ی آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله'.
'درباره‌ی نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از اینها است. مقدّمه‌ی کتاب یک غزل به تمام معنی است'.
همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت جانباز سرافراز دفاع مقدس «حاج علی خوش ‌لفظ» پیام تسلیتی صادر کردند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ ونشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:«بسم الله الرحمن الرحیم، جانباز عزیز آقای علی خوش‌ لفظ به لقاء الله پیوست و اجر دهها سال درد و رنج جانبازی را به جایگاه والای شهادت فی سبیل‌الله پیوند زد.سلام و رحمت خدا بر این شهید عزیز که در هنگام زندگی نیز شهید زنده نامیده شد و درنگ سالها پس از دفاع مقدس، پاداش عظیم صابران را به او هدیه کرد. به روان پاک او درود میفرستم و به بازماندگان گرامی‌اش تبریک و تسلیت میگویم.سید علی خامنه‌ای»
به گزارش ایرنا مردم دارالمومنین همدان شامگاه پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در دانشگاه بوعلی سینا همدان با این شهید گرانقدر وداع و ظهر روز جمعه پیکر پاک و مطهر این شهید گرانقدر را بعد از اقامه نماز جمعه از حسینیه امام خمینی(ره)شهر همدان تا چهارراه شریعتی و میدان امامزاده عبدالله(ع)تشییع کردند تا در گلزار شهدای همدان آرام گیرد.
مراسم بزرگداشت شهید خوش لفظ نیز فردا(شنبه) از ساعت 9:30 در حسینیه امام (ره) با حضور مسؤولان کشوری و استانی و مردم قدرشناس استان برگزار می‌شود.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.